Bent Espen Joro

Nymosvingen 6 2609 Lillehammer
Bent Espen Joro er en av 34 fastleger i Lillehammer

Siste vurderinger av Bent Espen Joro

Overflatisk og travel

Akuttime pga angst. Ventet tre kvarter overvtiden. Får beskjed om at han skal ha lunch så fikk ca.et minutt inne hos han. Greit nok at ikke er min fastlege, men vikar. Syns allikevel alle bør få lik behandlingz

Kunnskapsrik, blid, trygg og beroligende

Jeg har hatt Bent Joro som fastlege i mange år og er veldig godt fornøyd. Jeg blir alltid tatt imot med et smil og med spørsmål om hvordan det går med meg. Det virker som han alltid har god tid selv om jeg vet at han ligger etter skjema. Han gir øyekontakt, er oppriktig og aldri redd for å si hva han mener når jeg spør om noe. Han er kunnskapsrik og gir meg gode forklaringer på de sakene jeg måtte ta opp. I tillegg er han en god samtalepartner noe jeg setter veldig pris på. En annen fordel er at han sier høyt det han skriver inn om meg i pasientjournalen. Dette er betryggende. Noe som også er viktig for meg er at fastlegen min henviser meg videre hvis det er behov. Det gjør Joro. Jeg går aldri til ham med redsel for at jeg ikke skal bli tatt på alvor. Noen ganger har jeg måttet gå til Joro uten timeavtale. Selv da har jeg bare blitt møtt med velvilje både på forværelset og av Joro selv. Det er ikke rart at han, og andre fastleger, er forsinket mange ganger med tanke på alt uforutsett som kan skje i løpet av en arbeidsdag, det være seg slike som meg, tilkalling av ambulanse etc. Jeg synes Joro, og andre fastleger, bør møtes med mer forståelse fra pasienter når det gjelder dette.

Manglende sosiale antenner

Jeg kom inn med noe som var vanskelig å prate om, og timen startet med en 10-15 minutter monolog om fullstendig uvesentlige ting. Da vi først kom til poenget var jeg så paff at jeg ikke fikk uttrykt meg skikkelig. Jeg forsøkte å gjøre et poeng av å ikke svare, for å se om mannen skulle slutte å prate, uten hell. Dette var min første time, og jeg bytter fastlege idét jeg kommer inn døra hjemme.
I det jeg skulle fortelle om min situasjon, startet han å fortelle om andre uvesentlige ting. Da jeg ble spurt om jeg lurte på noe annet, svarte jeg brått nei, fordi jeg aller helst ikke ville være der inne mer.
Dette virker svært negativt, og det er akkurat sånn jeg opplevde legebesøket. Vil absolutt ikke anbefale.

Flink og lyttende

Han tar alltid i mot med et smil, kommenterer dine prøver og forteller med enkle ord om hva prøvene betyr. Er veldig trygg hos han og setter pris på hans væremåte. Tar seg alltid tid til en god samtale.

Han er en alle tiders lege.

Han hører påhva jeg har å si. Jeghar hvert veldig syk. Da har han ordna opp. Jeg har veldig tillit til han. Jeg synes han er en alletiders lege. Når jeg var så syk kom han hjem til meg for å se hvordan det gikk. Hvem gjør slik?