Kari Handeland

Autorisasjon (1997)

Kari Handeland er en av 13 fastleger i Frogn

Siste vurderinger av Kari Handeland

Lytter ikke

Hyggelig og blid dame. Men føler ikke hun lytter eller tar meg seriøst når jeg kommer med plagene mine. Googler mye og viser ikke særlig kunnskap. Jeg sliter med søvn og insomni, og da jeg gikk til hun ga meg et par nettsider å lese på og sa at hun rett og slett ikke visste. Kjapp med resepter og tilgjengelighet.

Fantastisk lege

Dr Handeland er en fantastisk fastlege med mye erfaring. Hun er grundig selv i en travel fastlegehverdag. Dette er en empatisk og stødig fastlege. Anbefales på det varmeste! Helsesekretærene er også alltid hyggelige og raske til å svare på henvendelser.

Både positive og negative sider

Kari aviser aldri et problem og vil alltid høre på deg å undersøke problemet. Min utfordring er at hun ikke husker/har lest seg opp godt nok fra gang til gang, og spør ofte om de samme spørsmålene mange ganger. Det kan oppleves som at det er mye hun ikke kan utenatt og søker ofte opp informasjon. Dette er på en måte betryggende, men også litt frustrerende noen ganger og møte en som leser fra en bok eller en nettside isteden for å gi sin personlige erfaring. Får litt følelsen av at dette kunne jeg googlet selv.

Ved å velge denne legen får du en lege som aldri vil si dette er ikke noe å bry seg om før hun har undersøkt. Hun lener seg på faglig kunnskap og profesjonalitet, heller enn følelser og innlevelse.

Lite empatisk og engasjert

Dessverre så må jeg bare advare!!! Jeg må si at i en sårbar situasjon, slik det ofte er når man går til legen, så er ikke KH den du burde møte fra helsevesenet. Hun er lite engasjert, får ikke med seg din historie, forstår gjerne ikke problemstillingen og hjelpes - om du har med barn - er det enda verre!! Og hun kan sjelden mer enn du allerede har googlet deg frem til. Helt utrolig! Beklager å si det, men styr unna!

Hyggelig, men useriøs

Hyggelig, men useriøs. Tar lite grep i pasientens situasjon. Hun bryr seg rett og slett ikke. Anbefaler ikke denne legen om du har noe seriøst å være hos legen for. Om du skal konsulteres med mindre ting som ikke er så viktig, så passer denne legen. Jeg bytter nå lege pga lite forståelse og inngrep i pasientens situasjon. Jeg trenger en lege som bryr seg og lytter til pasienten.