André Karlsson

Autorisasjon (2012)

André Karlsson er en av 58 fastleger i Ålesund

Siste vurderinger av André Karlsson

Dyktig lege.

En lege jeg anbefale til alle. Jeg har vært til behandling
Tre ganger og vært veldig godt fornøyd. Jeg fått orden
På et kne som ble tappet jeg var bort i noe hjerteflimmer som han ordnet opp i. Eller har jeg vært på helsesjekk.
Andre tar seg til og lytte selv hvor travelt han kan ha det. Føler trygghet og gå til han.

Direkte, ærlig og trygg

Dette er den beste legen jeg har hatt. Han viser forståelse, er nysgjerrig, og betrygger pasienten sin. Er gjennomgående hyggelig og blid, og virker til at han ønsker det beste for sine pasienter.

Han er grundig og svarer på de spørsmålene han får, både faglig og ikke minst har han en personlig forståelse og meninger - noe jeg mener man må ha en balanse av!

Da jeg ble ganske syk høsten 2019, tok han meg på alvor og sykmeldte meg til tross for at jeg nektet på jeg trengte det (noe jeg åpenbart egentlig trengte!). Jeg fikk komme inn til time hver uke denne perioden for å sikre at prøvene var ok, og at formen gikk i riktig retning. Han ringte meg ang.prøver og prøvesvar, og generelt råd til hvordan jeg skulle håndtere sykeperioden.

Han har det travelt, men gjør så godt han kan, så tenker det er viktig å vise medmenneskelighet for leger også. De møter mange mennesker hver dag, blir slitne av jobb de også, og vil i de aller fleste tilfeller at du skal føle deg ivaretatt.

De episoder som evt har vært negative med Karlsson, har bare vært bagateller og evt misforståelser - som kunne vært bedre kommunisert fra begge parter. Men jeg velger et nyansert blikk på det, og setter meg inn i hans situasjon også. Er man ærlig og frempå, slapper av og stoler på Karlsson, vil man få det man trenger fra denne legen.

Søkende og med god tid til pasienten.

Søkende og med god tid til pasienten, som denne gangen var meg. Fikk flott oppfølging og videresendt til nødvendige tester. Ikke mye og klage på her. Sykepleieren som tok blodprøve var veldig flink.

Glemsk og distre

Han husker ikke hvorfor han ga meg medisiner, spør hvorfor fikk du de tablettene? Distre og glemsk, tar telefonsamtaler fra kona i min legetime. Fyker ut og inn av kontoret under min tid. Sier jeg skal komme på kontroll og når jeg kommer så spør han hva jeg vil i dag? Du ser så godt ut sier han når jeg så vidt kan gå :( Endelig fått annen lege, dette har vert et mareritt i 2 år!

Oppfarende og lite kunnskapsrik

Karlsson oppleves som usikker i sin rolle som lege. Han utviser lite forståelse for pasient og pårørendes situasjon. Han oppfattes også som krass og spydig ved innsigelser til hans antagelser.
Legesenteret som helhet gir en opplevelse av mangelfull faglig kunnskap, dette gjelder både leger og helsesekretær. Måten helsesekretær møter pasientene på er kritikkverdig da nødvendig kunnskap åpenbart mangler.
Legesenteret har også lang telefonkø og legene er lite tilgjengelige for telefonkonsultasjon ved behov.