Salve Åmund Greibrok

Autorisasjon (2001)

Salve Åmund Greibrok er en av 91 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Salve Åmund Greibrok

Utilgjengelig

Salve får men meget sjelden time hos. får alltid forskjellig lege. ingen kontinuitet og dårlig oppfølging på dette legekontoret. bytter derfor nå fastlege.

Sms systemet fungerer ikke, og ventetiden er veldig lang.

Uinteressert,arrogant,mulig faglig dyktig?,glemsk

Veldig arrogant til tider, gir deg følelsen av å ikke burde ha kommet. Han skriver ut ny time uten å spørre når det passer,legger bare ny time på bordet på en lapp.
4.gangen jeg var der husket han ikke at jeg hadde vært der før! Spesielt! Mine tre barn har kun vært hos han 3 ganger og de har vært der mye fordi de har vært mye og også til dels alvorlig syke de siste årene. Har vært heldig med turnuslegene og et pluss at de kan konsultere med barnelegen ved tvil. Han har ikke vært så flink til å få kontakt med barna,smil hjelper.
Sønnen min fikk kjeft av ei av sykepleierne da han gråt når hun ikke klarte å finne blod ved blodprøve.Premien (liten leketing fra skuffen) fikk han ikke fordi han ikke hadde vært "flink".
Lite smil å få fra noen på legekontoret.
Vi kommer til å bytte til en annen lege og et annet legekontor alle sammen.

Dårlig med mennesker

Dr Åsmund Salve Greibrok oppleves som arrogant og lite empatisk. Dersom man som pasient stiller spørsmål eller har motforestillinger ved hans avgjørelser, virker det som om han takler han dette dårlig og kan snakke til pasienten på en svært lite hyggelig måte Han virker uinteressert i og dårlig med mennesker, men faglig dyktig og kunne sannsynigvis passet utmerket i et legeyrke uten pasientkontakt.

Jeg tror at mannlige pasienter med fysiske diagnoser som krever en opplagt diagnose/behandling, og som ikke behøver sympati/empati, vil kunne trives bedre hos denne legen enn eksempelvis en kvinnelig pasient med en psykisk sykdom som trenger en forståelsesfull lege.

Et generelt problem med legekontoret er at selv om man har en annen fastlege, skjer det ofte at man allikevel ikke får time hos "sin" lege, men får time hos Salve Greibrok eller av og til en turnuskandidat. At personalet på legekontoret forøvrig alltid virker sure og lite imøtekommende hjelper jo heller ikke.

En svært god lege

Jeg kjenner ikke igjen kritikken Salve har fått av noen her. Jeg opplever han som svært empatisk, imøtekommende og løsningsorientert. At han ikke tar psykiske vansker på alvor er bare tull - han holdt i hvert fall tordentale for meg om at jeg måtte ta symptomer på overarbeid på alvor når jeg hadde overbevist meg selv om at det bare var å gå på videre og late som ingenting. Det kan ta lang tid mellom hver gang jeg kommer, men han kjenner meg alltid igjen og jeg føler meg trygg på at han ser helheten, ikke bare det som skjer i isolerte timer.

Etter å ha lest litt på denne nettsiden, tror jeg kanskje en del av oss har for høye eller gale forventninger til legene våre. Ser mange skriver at de er kunder. Vi er ikke kunder. Vi er pasienter. Vi skal ikke kjøpe noe. Vi skal ikke sykemelde oss selv. Det er legen som skal gjøre en medisinskfaglig vurdering og sette i verk tiltak for å følge opp - eller ikke. De skal ikke sende oss til undersøkelser det ikke er grunn til, bare fordi vi trenger en betryggelse. Når jeg blir henvist et sted, er det andre som havner i køen bak meg. Legene skal tørre å sette foten ned for oss. Det virker som om Salve tør det, og jeg opplever at han begrunner hvorfor på en måte som gjør at jeg føler meg trygg likevel. Det er ikke å fornærme noen, det er å ta ansvar som lege. Derfor tror jeg også at han blir populær blant noen og mindre populær blant andre.

I det hele tatt er jeg svært fornøyd med Sentrum legekontor. Spesielt fordi du aldri kommer på telefonsvarer med ventemuzak! Det er tydelig at de prioriterer å ta telefonen så rask som mulig. I tillegg får du time raskt, og Salve ringer alltid tilbake hvis det er noe du lurer på og legger igjen beskjed om det.

Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med, er det bittelille skjermbrettet som skiller mellom "det indre venteværelset" og labben der de tar prøver, setter sprøyter osv. Om de ikke kan ha vegg/dør inn til labben, burde det være en smal sak og i hvertfall sette opp et større skjermbrett. Men på grunn av taushetsplikten burde det absolutt vært en vegg her. Jeg har overhørt pasienter som legger ut om ting til den som skal ta prøvene om ting jeg ikke burde ha hørt. Tror det er fort gjort å glemme at det ofte sitter folk og venter rett bak de to stoffstykkene på stativ...

Arrogant.

Faglig sett oppleves Greibrok å fungere greit som fastlege. Men jeg har sjelden møtt på et mer arrogant menneske i helsevesenet (som jeg selv jobber i). Lite blikkontakt, lite empati eller nysgjerrighet utover hva som fysisk kan måles. Lite innlevelse og forståelse for at kroppen også noen ganger plages med symptomer som ikke enkelt kan trylles vekk med enkle kurer. Ovenfra og ned-holdning straks jeg utviklet symptomer som kunne henges på psykisk-knaggen. Overlykkelig for at jeg fikk byttet lege i tide.