Kristin Henden

Sandefjord Helsepark
Skiringssalveien 20 3208 Sandefjord
Kristin Henden er en av 38 fastleger i Sandefjord

Siste vurderinger av Kristin Henden

En av de bedre legene jeg vet om

Som fastlege for våre barn er Kristin helt essensiell. Hun vet når hun skal berolige naive og ukritiske foreldre, men på samme tid vet hun når hun skal høre på foreldrene. Hun henviser videre, dit du trenger å være, om hun ikke kan gi svar selv, samt at hun ikke er redd for å overprøve høyere ledd om hun mener det er riktig.

Dårlig tid.. ++

Svært kort tid til konsultasjon, mye rot og surr med prøvetakinger.. Etterhvert blitt svært kritisk til at man får riktig diagnose her!

Omsorgsfull og henviser meg videre ved behov!

Henden er omsorgsfull og forstår mine fysiske og psykiske utfordringer i forbindelse med min "kroniske" sykdom! Der det trengs, henviser hun meg videre, mao; hun påser at jeg får den hjelp og ekspertise jeg trenger! Føler jeg blir tatt på alvor av Henden!

Meget bra

K. Henden er en lege som er grundig, tar det jeg har oppsøkt henne for på alvor, og hun ønsker virkelig å gjøre det beste for meg som pasient. Hele familien bruker henne som fastlege og alle er like fornøyd.

Ikke fornøyd

Lang ventetid, både på å få time, og når jeg er på time. Føler det er mye å betale for fem til ti minutter samtaler som sjeldent leder noe sted. Har måttet gå på akutten eller via andre leger for å komme frem med sakene mine.

super

fantastisk lege, er alltid der for deg, støtter deg. er veldig stresset men når man har over 7000 pasienter er det veldig forståelig. hun kan faget og gjør derfor det riktige, selvom hun bruker kort tid en god del ganger så er det fordi hun vet hva hun gjør.

Dyktig

Varm og dyktig! Interessert i helheten og tar pasienten på alvor. Legen følger opp og omsorgsfull. Anbefales!

Gjør alltid sitt beste!!!!

Hun er alltid der for meg når jeg trenger henne. Opplever henne som nær , empatisk og varm. Hun er et medmenneske og gjør alltid sitt beste! Ventetid er jo bare fordi mange har oppdaget det samme som meg.

Anbefales ikke

Ser ikke pasienten i øynene, skriver for det meste på data. Virker uinteressert, brydd og stresset. Snakker på en overlegen måte. Setter riktignok pris på at hun er ærlig.

Lang ventetid og flere av legesekretærene er svært lite hyggelige. Er man f.eks redd for nåler blir de fleste irriterte.

Dårlig lege

Opplevde en spontanabort. Ringte til legen for å få direkte henvisning til gynekolog. Fikk da beskjed om at jeg først måtte komme innom på en vanlig konsultasjon før henvisning.

Legen er stadig stresset, og blander meg med andre pasienter. Spør om jeg fortsatt står på medisiner jeg aldri har tatt.

Dårlig oppfølging under graviditet.

Synes heller ikke hun er en dyktig barnelege. Det var det at hun var barnelege som gjorde at vi byttet over til henne i første omgang. Hadde med sønnen min. Han hadde ingen symptomer på omgangssyken, men legen mente likevel at det var det han slet med. Han hadde skyhøy feber. Det viste seg i etterkant, da utslettet kom, at det var en av de vanlige barnesykdommene. Underlig at en barnelege ikke vurderer dette. Da vi leste om denne på nettet, så stemte de tidlige symptomene på en prikk.

Hun er ellers hyggelig og forståelsesfull som person.

Har, på grunn av manglende tillit, byttet fastlege

Inngir ikke tillit

Ser ikke pasienten i øynene, dårlig på dialog. Henviser ikke videre til evt utredning men går rett på medisinering, der det kanskje ikke er nødvendig. Tåler veldig dårlig at pasienten har satt seg inn i egen helse og har egne meninger og forslag, blir i slike tilfeller arrogant og påståelig. Har ikke satt seg inn i nyere forskning, men sitter fast i gamle forståelsesparadigmer. Glad for å ha byttet fastlege.

Personalet i skranken har også stort forbedringspotensiale; man føler så å si alltid at man er til bry når man henvender seg, og de kan finne på å sitte i flere minutter uten å åpne luka, eller i det hele tatt gi deg et blikk som indikerer at du snart vil bli betjent. Det oppfattes rett og slett som frekt og uhøflig. Jeg forstår at det kan være mye å gjøre, men det koster så lite å se opp, gi et smil for å antyde at "jeg ser deg, du får hjelp snart".
Lab-personalet oppfatter jeg helt annerledes; de er søte, vennlige og serviceminded.

Rett å slett ufyselig!

Minst 30 min vente tid, har i et tilfelle ventet i 1,5 time! Føler man er til bry når man er der, hun hører ikke etter på det man sier og vil ha deg ut døra så fort som mulig. Uprofesjonell og bryr seg fint lite. Sitter bare å trykker på pc og har aldri øyekontakt, sitter ikke en gang vendt mot deg når man prater. Virker som hun blir misfornøyd om man har "for mye" å spørre om, aggeresiv og stressa. Føler at man ikke er "velkommen" der i det hele tatt.

Dårligste lege

En gang var jeg syk, hun viste ikke navnet på medisin. Da sa hun at må bare gå å spørre på apoteket om det. Denne gangen betalte jeg 270 kr for ingenting. Hun tar aldri på deg for å kjenne litt. Bare skriver ut medesiner og resepter på mindre enn 5 minutter.

Anbefales ikke

Hun har aldri tid. Hun er veldig stresset og tar seg ikke tid til deg som pasient. Virker mest interessert i å få inn neste pasient.

Stressa og aggressiv

Stressa dame. Alltid forsinket, roper deg opp og er tilbake på kontoret sitt før du får reist deg. Ikke så hyggelig når alle dørene er like og man ikke vet hvor man skal.
Aggressiv i tonen når uenig med pasienten. Ofte opplevd at hun har glemt å sende resepter.

Dyktig lege:)

Er en flink lege som lytter til deg som person.
Åpen og rett frem. Svarer ærlig.
Henviser deg videre når det trengs.
Godt humør og sporty dame.

Kristin er min håp og tro!

Jeg har hatt Kristin som lege litt over fire år, og er veldig stolt av henne!
Hun er både profesjonell lege og kjempe god menneske.
Hun er alltid blid og behjelpelig på alle måter.
Opplevd trygghet og mye tillit.
Jeg kan ikke finne noe på å klage, og jeg er MEGET fornøyd!
God medisinsk behandling, henvisning til spesialister, resepter, og ikke mist du kan få sykemelding om det er nødvendig.
Takk for deg min beste lege!!!

Verdens beste

Hele min fam er hos henne og hun hører deg :) hadde det ikke vært for Kristin hadde ikke min mor levd i dag , stoler 100 % på henne .Hun er best:)

Lyttende og flink lege

Hun er spesialist i anestesiologi (bedøvelse, avansert smertebehandling, intensivbehandling og akuttmedisin), og pediatri (barnesykdommer) og er dermed den rette til å hjelpe folk som sliter med smerteproblematikk av ulike slag og selvsagt barn som trenger lege. Men selvfølgelig passer hun også som lege til de som har andre plager enn disse også.
Mitt inntrykk av henne er at hun tar folk på alvor, hun lytter og er interessert i å finne løsninger som både hun og pasienten er fornøyd med. Hun er alltid blid og hyggelig.
Jeg føler meg godt ivaretatt og hun tar seg alltid god tid selv om hun ligger etter på timeplanen. Også er det også et stort + at kontoret hennes stadig er pyntet litt, det er mye koseligere enn et sterilt hvitt rom.

Jeg har også blitt tatt godt i mot av de andre som jobber der, både i tlf og når prøver skal taes. At det er litt kø tar jeg med godt humør, synes ikke det er noen grunn til å skjelle og smelle til disse, de gjør sikkert jobben sin så godt de kan under de forutsetninger de har.

Hadde du vært strålende blid hvis du stadig fikk kjeft fordi det f.eks er kø?
Smil til verden så skal du se at du også får et smil tilbake :)

Den mest stessa og minst interesserte legen jeg har vært borte i.

Stresset, dårlig tid, gidder ikke høre på deg, aner ikke om hun får med seg det man sier.... Hun virker negativ. Anbefales på ingen måte (kun hatt henne to ganger ifm at vi ble henvist til barnespesialist)