Charlotte Haslerud
Kvinne, 62 år
Kjapp på videresending til spesialist. Det er bra når en lege innrømmer at på dette feltet kan jeg ikke så mye så jeg må sende deg videre.
Minus er tidskjema. Ventetiden på venterommet burde være unødvendig!
Lang ventetid. Alltid forsinket. Er veldig stresset i møte med pasienten, snakker fort og trykker på pcen mens hun snakker med deg. Inntrykk av at hun vil fortest mulig gjennom pasientlisten. Sikkert ok hvis du har fysiske problemer, men inntrykk av at hun ikke er flink til å imøtekomme det som handler om utbrenthet, utfordringer, psykiske problemer e.l. Har opplevd at hun ikke kjenner godt nok til ordningen for sykemelding, og beskrivelse og kategorisering av spesiell diagnose. Dette førte til store ekstrabelastninger for pasienten i møte med NAV. NAV ble overrasket over at hun ikke kjente godt nok til reglene.
Lang venteliste, 30- 60 min forsinket time er vanlig. Inne på kontoret i max 10 min. Hun er hyggelig, men har ikke nok tid til hver pasient. I resepsjonen på Sentrum Legesenter har jeg også ofte møtt stressede og lite hjelpsomme personer. Ville nok valgt et senter utenfor sentrum neste gang.
Alltid forsinket, har nesten ikke tid til å snakke med deg eller se på deg. Sitter stort sett foran pc-en og trykker.