Sadia Sultana Kapur

Autorisasjon (2012)

Schouslegene DA Telefonnummer23 15 61 0023 15 61 ...
Trondheimsveien 2, Postboks 4778 Sofienberg 0506 Oslo
Sadia Sultana Kapur er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sadia Sultana Kapur

En dårlig opplevelse

Jeg var hos denne legen for å sette bytte P-stav, da min vanlige fastlege var sykemeldt. Første inntrykket var greit, og hun virket hyggelig.
Jeg har hatt dårlig erfaring tidligere med at leger ikke helt vet hvordan det gjøres, så jeg spurte flere ganger om det var et inngrep hun var kjent med. Jeg skjønner veldig godt at allmennleger ikke kan være eksperter på alt, og det var derfor jeg spurte om hennes erfaring. Hun sa at det skulle gå kjempefint, så vi satte i gang. Hun skulle først fjerne den gamle p-staven og det er vanligvis ett veldig lite inngrep med ett snitt på under 5mm. Hun styret og ordnet og jeg kunne kjenne at det nappet i alle fingrene når hun kom borti masse nerver, og jeg måtte stoppe henne flere ganger. Hun rotet rundt i armen min i langt over en halvtime og unnskyldte seg flere ganger underveis og sa at den var vanskelig å få tak i. Det ble både smertefult, pinlig og blodig. Hun fant til slutt P-staven og fikk den ut og satte inn den nye, etter å ha lest bruksanvisningen.. Når vi kom tilbake på kontoret hennes fikk jeg se at hun hadde googlet(!) hvordan man skulle gjøre det, og hun lo og sa hun måtte sjekke det opp. Helt greit det sikkert, men det var jo derfor jeg hadde spurt om dette var noe hun kunne fra før. Jeg trodde i to uker etter inngrepet at jeg hadde fått nerveskade i armen, jeg kunne ikke løfte den mer enn 20 cm uten lyn som gikk gjennom armen. (Jeg har hatt 4 P-staver tidligere og vet at det ikke er normalt). Heldigvis forvant det da jeg tok stingene, hun har sydd altfor nær eller i en nerve. Når det ene stinget gikk kjentes det ut som fingeren min skulle forsvinne samtidig. Nå har jeg ett arr på omtrent 3,5 cm på overarmen (som i tillegg går motsatt vei av hvordan man vanligvis snitter) slik at det krysser de tidligere små arrene mine. I tillegg har huden "løsnet" fra kjøttet under, slik at det ser ut som fettpose eller lignende når jeg bøyer armen. Jeg vet at P staver kan sette seg fast og til og med forsvinne. Jeg skulle bare ønske at hun kunne innrømt det når hun var på dypt vann og heller fått hjelp enn å grave seg lenger og lenger ned. Jeg har ingen funksjonssvikt, men det er absolutt ikke pent å se på, og vil aldri bli bra igjen. Jeg skal aldri til denne legen igjen.

Gadd ikke å hilse eller presentere seg ved første møte.

Grunnet fastlegen min sluttet fikk jeg tildelt denne fastlegen.
Jeg har tilhørt det aktuelle legesenteret i 10år. Første
møte der i mars i år etter at den forrige fastlegen sluttet i fjor var ikke noe hyggelig.
Hun var arrogant og besvarte ikke spørsmål verken om tidligere oppfølging fra forrige fastlege eller responderte på mine ønsker om en Corona test. Stresset bare rundt med ett munnbind og mumlet noe jeg ikke forstod som respons.
Jeg fikk inntrykk av at jeg ikke var velkommen hos henne.

Travel og gir lite info

Hun var hyggelig nok, og tok masse undersøkelser som sikkert var bra. Men jeg gikk ut derifra som et spørsmålstegn hver gang.

Jeg ble sykemeldt men hadde null anelse om hva jeg skulle gjøre videre. Følte meg litt i veien og at hun var veldig travel. Jeg rakk ikke å stille noen spørsmål for å få noe info om veien videre.

Følte hun tok meg alvorlig i starten, men da prøvene ikke gav noen svar, og jeg ikke var bedre etter noen uker, fikk jeg følelsen av at hun var hun ferdig med sitt. Følte meg litt dum.

Det er forståelig at ikke prøver alltid gir svar, men man kan komme langt med å lytte og gi veiledning og oppfølgning. Har byttet lege og er veldig fornøyd med den nye legen.

Bare positivt så langt

Jeg har vært i kontakt med henne et par ganger, og altid opplevd å bli hørt. For meg virker det som at hun tar seg god tid, og kjenner meg ikke igjen i andre negative kommentarer. Virker svært kompetent uten å være skråsikker og arrogant.

Kort og konsis

Jeg fikk Sadia som ny fastlege da hun tok over listen til min gamle fastlege. Hun er hyggelig og har et lite glimt i øyet, men tok seg ikke bryet til å bli overfladisk kjent med meg ved første konsultasjon.

Jeg har ingen grunn til å tvile på hennes faglige kunnskaper, gitt min begrensede interaksjon med henne. Fremstår litt kald og interessert, med fokus på å få deg fortest mulig ut døra. Jeg kommer til å bytte til en annen fastlege.