Knut Berven

Autorisasjon (1983)

Knut Berven er en av 77 fastleger i Lillestrøm

Siste vurderinger av Knut Berven

Ekstremt dyktig lege

Tar seg alltid god til til pasientene og er utrolig dyktig på sitt fagfelt. Tar deg god tid til å forklare om noe trengs å forklares og viser og spør om det er noe annet pasient hadde i tankene når én først var til timen.

Lite hjelp og ta saken ikk på alvor

Tok saken ikke på alvor. År2014 ble jeg informert om å ha fått prolaps i korsryggen i høyere siden av. Men jeg har hatt smerte i hele venstre og korsrygg siden. Der var det utgangpunktet at jeg ble informert for å ta en ny undersøkelse hos AHUS og legen skulle henvise meg til det. Og andre ganger hadde legebesøk hos Dr. Berven for å høre hvordan det gikk med henvisning og han hadde skikket på PC'n sin og informerte meg at jeg stod på venting(kø). Knapp et år senere dvs. aug2015 ringte jeg til Ortopedie avdeling til AHUS og personalet for å høre om henvisningen, men Dr.Berven hadde ikke gjort noe henvisning etter tlf. samtalen hos AHUS.

Uke etter ringte jeg fastlegen (Dr.Berven) for å spørre om han hadde faktisk henvist meg. Fikk beskjed at jeg måtte tilbake ringe ham igjen om 2 to dager. Deretter rignte jeg legen igjen også sa ham at det var ikke noe indokasjon på at jeg skulle bli operert.

Jeg spurte hva er alternativt dersom man ikke bli operert for smerte ligger i hele ventre bein og korsryggen? Han kunne ikke finne noe godt svar på det hvordan jeg skulle bli kvittet av smertet.
Jeg har opplevd slik at jeg ble lurt av faslegen og informasjon stemmer ikke helt hver gang jeg besøkte ham. Og opplevd at jeg fikk ikke nok hjelp når jeg virkelig trenger det!

Aldri tilgjengelig.

Jeg har ved flere anledninger ringt og spurt om time - men kan bare huske å ha fått time kun èn gang. Telefonlinjen har en lang ventetid. Korteste jeg har ventet over tlf har vel vært rundt 10 min. Han er aldri tilgjengelig, og for å få time så er du nesten nødt til å booke flere uker/en mnd i forveien. Når du først sitter inne på kontoret hans, så er han faktisk flink, men ventetiden er ABSOLUTT ikke verdt det. Og resepsjonisten har en lite hyggelig tone og virker til å ha veldig lite empati når du snakker med henne, noe som får deg til å føle at man er uvelkommen. Konklusjon; grei lege, men aldri tilgjengelig - ikke verdt det.

Beste lege en kan tenke seg

Lytter og hjelper, ta deg på alvor.
Ja, du må vente ganske lenge, men han tar seg også god tid med deg.

Den beste legen

Jeg er kjempe fornøyd med Berven og marita! De tar seg tid til og høre og prate litt med deg ! Når jeg var gravid så fulgte han meg nøye opp og gjorde meg rolig de gangene jeg var litt ekstra nervøs! Jeg går dit , mannen min og barnet vårt ! Han har vært min lege siden jeg var liten