Torkel Mohn

Autorisasjon (1992)

Gløshaugen legesenter AS Telefonnummer400 01 223400 01 2 ...
Richard Birkelands veg 5 7034 Trondheim
Torkel Mohn er en av 196 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Torkel Mohn

Fin fyr

Har hatt Torkel som fastlege i 18 år. Alltid blitt tatt vel imot og hjulpet på beste måte. Det hender det kan ta litt tid å få time, men hastetimer går som regel bra. Har inntrykk av at Torkel er seriøs og vet hva han driver med. Jovial person og lett å like.

"Jeg vedder legebevilgningen min på at dette ikke er noe farlig!"

Han er veldig opptatt av sitt image, og sier veldig ofte at jeg tror ikke det er problem, bare slapp av. Jeg har vært hos ham 3 ganger med samme problem. Den siste gangen ba han meg å se på sin pc for å lese legeforum om dette spørsmålet han ikke kunne forklare. Han sa at det var ingen problem, se det ligger også på Google side. Ferdig og betale. Jeg var helt sjokkert over hans måte å besvare spørsmål på. Og når han i tillegg vedder lege bevilgningen sin på at det ikke er noe farlig, får man litt hakeslipp.. Etter jeg besøkte lege i hjemlandet mitt, viste legen bilde og modell av vår kropp og forklarte hva som skjedde med min kropp og årsaken. Til slutt sa legen at jeg kan få mer informasjon på nett hvis jeg er interessert i dette spørsmålet. Dr.Mohn bare viser meg Google. Hva er betydning å besøke lege og betale kr 250 hvis han bare bruker google? Da kan man bare være hjemme og bruke Google selv.

Likevel er han flink med barn som han har erfaring med selv.

Dårlig tid, glemmer å gi beskjed/purre på innsendte prøver

Jeg gikk til Torkel noen får ganger før jeg gikk lei av at han rotet bort testresultater og at jeg ikke fikk svar på prøver som han sendte inn. Han er den legen med flest pasienter i Trondheim, og det er merker du på hvor dårlig tid han har. Han framstår også som litt nedlatende og selvopptatt. Føler ikke at han gjorde en god jobb i mitt tilfelle.

Verste fastlegen jeg har hatt!

Har hatt 4 fastleger i mitt liv pga. flytting og Mohn er den desidert verste av de (for øvrig vært strålende fornøyd med 3 andre). Han har en laaaang pasientliste, de gangene jeg var innom (med timebestilling) hadde han knapt 5 min til overs til meg, og de minuttene brukte han til å forelese for meg, jeg slapp lite til. Det viktigste en fastlege gjør er å lytte og det gjør/gjorde ikke Mohn! Han er også vanskelig å be om noe; f.eks foreleser han om at det er alt for mange studenter som får forlenget eksamenstid på tynt grunnlag, noe som sikkert stemmer, men ved å si det formidler han at mistro til meg. Holdningen hans er generelt ovenfra og ned. Hadde jeg kunnet gitt null stjerner hadde jeg gjort det.

Kjempefornøyd!

Veldig fornøyd med å ha Mohn som min fastlege. Jeg går sjelden til lege, så når jeg først går forventer jeg å bli tatt på alvor. Dette føler jeg Mohn gjør.

Ellers fremsto han imøtekommende og samarbeidsvillig. Fikk svar på en profesjonell måte på de spørsmålene jeg hadde, og han undersøkte raskt og effektivt dersom dette var nødvendig. Timen var raskt over, uten at jeg fikk inntrykk av at han stresset eller hadde dårlig tid. Han tok seg tid til meg. Veldig fornøyd!