Anne Gro Vagle

Autorisasjon (1992)

Anne Gro Vagle er en av 128 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Anne Gro Vagle

Kunnskapsrik og løsningsorientert

Jeg har hatt Vagle som fastlege i mange år. Våken, forberedt, rett på sak, meget god kunnskap om mine helseutfordringer og utfordrer meg på tiltak jeg kan gjøre selv. Ikke noe dill, sånn burde flere vært !
Selv og jeg ofte har samlet opp flere spml så tar hun unna alt på en konsultasjon.
Vagle er dessuten lett å få tak i på helseportalen og ringer også når det er noe som haster. Jeg kan ikke huske sist det var forsinkelser inn til timen.

Ikke bra

Jeg sluttet som pasient hos henne etter at jeg flere ganger observerte at hun ikke lyttet, hun hadde en aggressiv tone. Dette er en lege som overser deg, snakker til deg som et barn.

Faglig sterk, men ingen god fastlege

Anne Gro er tydelig faglig sterk og erfaren. Hun tar alle problemer med største alvor, og er nøye i undersøkelser og utredning.

Likevel er hun etter min mening ingen god lege. Etter mange års erfaring med henne kan jeg med trygghet si at hun både er nedlatende, moraliserende og uprofesjonell. Total inntrykket er langt fra positivt.

Hvorvidt man som pasient er medlem i fagforening eller velger å benytte seg av private helseforetak er ikke en fastleges jobb å blande seg bort i, eller kommentere. Heller ei å diktere hvordan man skal leve livet sitt eller være i relasjoner til mennesker i livet. På tross av at dette har vært på siden av problemene jeg har vært hos henne med, har dette ofte tatt mye tid i konsultasjonen.

Ved flere anledninger har hun vært svært nedlatende og kritisk, basert på synsing og egne personlige meninger. Da jeg har prøvd å si noe mot henne har hun respondert svært negativt og ikke vært åpen for mine meninger.

Anbefaler henne virkelig å lese boken "Den kliniske samtalen - kommunikasjon og pasientbehandling".

Dr. Vagle

Utrolig flink og forståelsesfull lege. Tar seg alltid god tid til sine pasienter. Tar meg alltid seriøst uansett visittårsak.

Lytter ikke

Jeg har hatt henne som fastlege. Hun skårer lavt på empati og forståelse av pasienten. Det virker ekstremt når hun hever stemmen og ber deg slutte å snakke, hun vil heller sitte og forske for seg på dataskjermen. Hun lytter ikke til pasientene og kan være ganske temperamentsfull. Hun kan også ofte være sent ute og kommer heseblesendeog stressende ut på venteværerset og kan få seg til å å si til deg at i dag har hun liten tid til deg og du må være kort, selvdet om du har bestilt time.
Kan ikke anbefale henne til andre pasienter.