Anne Gro Vagle

Autorisasjon (1992)

Anne Gro Vagle er en av 128 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Anne Gro Vagle

Veldig dyktig lege.

Dyktig lege som tar deg på alvor. Har hatt fantastisk oppfølging av henne i 20 år, både når det gjelder meg selv og barna mine. Har flyttet til annet fylke, men har valgt å beholde henne som fastlege til tross for lengre reisevei. Rask med å henvise videre, restriktiv med utskriving av medikamenter og ikke minst er hun tilbakeholden med å skrive ut sykemeldinger. Oppfordrer til å bruke egenmeldingsdager fremfor sykemelding. Synes det var lengre ventetid ved det forrige legesenteret hun jobbet. Opplever nå at ventetiden er redusert.

Ingen Hensyn

Anne kan behandle deg som et barn hvis du er uenig med hennes tolkning av problemet.
Hun vil dømme din situasjon som om hun leser en bok og vurderer ikke din unike appell.
Veldig uhøflig hvis du utfordrer hennes beslutning.

Virker lite i interessert i barn

Har kun møtt på helsestasjon med barn på kontroll. Er overrasket hver gang over hvor lite interessert eller i stand hun er til å kommunisere med barn, noe som burde vært det aller viktigste! Tar ikke imot invitasjoner på kontakt fra barnet eller gjør noen som helst innsats selv. Forsåvidt ikke særlig mye bedre på voksenkommunikasjon. Har ganske bastante meninger og det blir ekstremt enveiskjørt. Sikkert faglig dyktig, men det skorter en del på å møte folk på en trivelig og imøtekommende måte.

Mangler sosiale antenner og empati, men er faglig dyktig

Anne Gro Vagle er helt klar faglig dyktig, ingen tvil om det. Utfordringen ved siden av den allerede nevnte forsinkelsene er imidlertid hennes manglende evne til å lytte og forsøke å forstå mer enn bare sykdomsbilde. Jeg var hos hun for en tid tilbake for en proaktiv sjekk, dette var begrunnet i et plutselig dødsfall(kreft) hos en venn som dessverre oppdaget sykdommen for sent. Vagle ga klart utrykk for at hun ikke ønsket slike kontroller og kun oppfølging av konkret sykdom. Hun gikk så lang som å si at "vi leger hater slike sjekker". Jeg beholder hun imidlertid som fastlege på bakgrunn av hennes faglige dyktighet, men gir likevel en liten advarsel til de som trenger en lege med mer sympati og empati!

Alltid forsinket

Lege som alltid er forsinket- opptil en times ventetid

-god erfaring som lege
-lytter ikke
- vil helst bare snakke selv
- ikke flink med barn