Steinar Prytz-Jensen

Allmennlegespesialist, fastlege og øre-nese-hals-lege

• Allmennmedisin
  • Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (2004)

Sentrum Legesenter Kristiansand AS Telefonnummer38 07 90 0038 07 90 ...
Henrik Wergelands gate 4 4612 Kristiansand S
Steinar Prytz-Jensen er en av 115 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Steinar Prytz-Jensen

Grundig, seriøs, tillitsvekkende og tar meg på alvor!

En lege som tar seg tid til å lytte. Ser at en annen har reagert på at han går inn på nettet og sjekker ting. Selvfølgelig gjør han det. Det går ikke an for noen å huske alt, så det er BARE positivt og tillitsvekkende. Han tar både fysiske og psykiske plager på alvor, og henviser videre dersom det er uklarheter. Han er i tillegg lun, hyggelig og har litt humor. En lege jeg virkelig kan anbefale.

Vet best holdning

Denne legen er en hyggelig mann men virker lite oppdatert og må alltid inn på nett og sjekke. Han sender ikke henvisninger med mindre en maser lenge, han er opptatt av å få frem at han vet best. Føler han er mer opptatt av å ha en plettfri vandel, da spesielt etter de nye reglene fra januar. Han er ikke flink til å følge opp, han sendte en henvisning etter mange mnd’er masing fra meg, det han skrev der er av så grov karakter og er ugjenkjennelig for meg og de som kjenner meg. Han tar ikke ansvar for slike ting og bare lar det ligge selv om det er ødeleggende for meg og mine. Ellers en hyggelig fyr, grei å prate med men ikke grundig.Legekontoret hvor han jobber er en umulig sak, lang ventetid og sure kontordamer( klart noen unntak) som viser svært tydelig om de ikke liker en og da hjelper de heller ikke. Ikke uvanlig å få kommentarer av negativ karakter fra dem og en føler seg svært liten.

Trygg

Han tar seg tid til å lytte til hva jeg har å si, er hyggelig og føler meg sett og hørt på en god måte.

Hyggelig men har ikke peiling

Mener ting er psykisk og gir tafatte råd.
Bedreviter og føler seg utlært som også gjør at han ikke innser når han ikke vet noe og heller burde videreføre. I stedet sier han bare at det er psykisk.
Ellers er han en veldig bra fyr, men bare mangler kunnskap.

Ekte og ærlig.

Du vet du har en empatisk og god lege når han spørr det hvordan du har det ellers, etter man er ferdig. Dette er også kanskje grunnen til litt ventetid av og til, men det er verdt det.

Hans største styrke er att han vet hva han ikke kan, og er flink til og finne de som er best på og hjelpe når han ikke er sikker. Istede for og gamble og satse på att det går over.

Han vil deg best og er ikke red for og si imot deg eller andre autoriteter i feks leger og nav, og han er villig til og kjempe for deg. Når han er uenig med deg som pasient er det på en måte som viser empati og sympati, så du føler deg ikke tråkka på. Han snakker nedenfra og opp istede for ovenfra og ned.

Legekontoret er ikke mye og skryte av, de har ofte ulovlig lang ventetid på TLF, og er dårlig til og opplyse om ventetider. Og de smiler ikke mer enn de må. Men de har gode nettløsninger for time bestilling og resept fornyelser.

Jeg har flyttet mye rundt i mitt liv og har aldri møtt en bedre by lege. Jeg føler han har sitt yrke fordi han genuint vil hjelpe (kanskje fordi han er så ung).