Elin Hestvik

Allmennlegespesialist, barnelege og fastlege

• Allmennmedisin
  • Barnesykdommer

Autorisasjon (2003)

Sletten Allmennpraksis Telefonnummer55 27 71 7055 27 71 ...
Vilhelm Bjerknesvei 4-10 5081 Bergen
Elin Hestvik er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Elin Hestvik

Veldig god lege

Elin Hestvik er både kunnskapsrik, profesjonell og veldig hyggelig. Det følast godt å koma til ho, ho er flink til å lytta, ho tar tak i ting og fylgjer det opp. Kan anbefala dette varme mennesket til absolutt alle.

Jeg har aldri møtt henne

Jeg har hatt Elin som fastlege i mange år, men har aldri møtt henne. Enten har hun vært i permisjon eller så har jeg blitt tildelt en annen lege på kontoret fordi ventetiden hos henne er så lang. Ganske frustrerende å aldri få komme til sin egen fastlege.
I tillegg så opplever jeg kontoret som uhyggelig og gruer meg alltid til å ringe dit. Hun ene i resepsjonen er svært utrivelig og har lagt på røret før jeg var ferdig å snakke flere ganger når jeg har ringt for å bestille time eller stille spørsmål.
Hver gang jeg er der, selv om det er tidlig om dagen, så må jeg alltid vente i minst en halvtime etter oppgitt tid før jeg får møte legen. Sist jeg var der måtte jeg vente i over en time før jeg fikk komme inn.
Nå har jeg endelig tatt steget og byttet til et annet kontor. De andre legene jeg har møtt har alltid vært veldig hyggelige og hjelpsomme, men på grunn av ventetiden og resepsjonisten orker jeg ikke å forholde meg til dette kontoret lenger.

Beste legen jeg har hatt!

Hun er en kjempe flink og hjelpsom lege. Hun er også imøtekommende, hyggelig og veldig lett å prate med.

Veldig fornøyd

Hun lytter, er positiv, forstår og er lett å prate med. Jeg føler at hun gir ærlige og gode råd og bryr seg oppriktig om sine pasienter.

Nesten på gråten

Tok kontakt med denne legen for en rekvisisjon til en prøve. Hadde fått beskjed av to andre leger at fremgangsmåten var på den måte mtp min problemstilling. Fikk en utrolig sur mine tilbake, en arrogant og tydelig irritert lege. Hun sa at det jeg hadde fått høre av de andre to legene bare var tull. Nå hadde hun skrevet en henvisninge (i frustrasjon tror jeg) bare for å blidgjøre meg, men jeg veit jeg av erfaring (jobber i helsevesenet selv) at det ofte skinner tydelig igjennom hva hun mener grunnlaget for henvisning, slik at de som skal vudere henvisningen med stor sannsynlighet kommer til å gi avslag. Dessuten ønsket jeg ingen henvisning, men en rekvisisjon på en prøve. Hun kunne som god lege tatt seg litt tid til diskutere frem en bedre løsning, forklart hvorfor det ikke kom til å fungere ect. men var bare kaldt avvisende og tydelig irritert for hjelpen vi søkte (da løsningen vi ønsket i følge henne ikke var den rette). Etter en telefonsamtale følte jeg meg som en liten unge som hadde fått kjeft, lei meg og litt paff, egentlig lyst til å ta igjen, men uten munn og mæle da jeg aldri hadde forventet en slik tone og nedlatenhet. Jeg burde jo sikkert ringe opp igjen, be om en skikkelig samtale på kontoret for å løse opp i dette, men så er løsningen med å bytte fastlege for enkel. Håper at dette var en dårlig dag på jobben, som bare gikk utover meg fordi det ble en irriterende situasjon som hun uten store konsekvenser kunne behandle slik, men syns det er på grensen til hva man skal finne seg i.... Det finnes flust av andre superflinke leger, så med mindre du trenger pediater eller allerede har en god relasjon til denne dama, ville jeg forsøkt å få en annen fastlege.