Elisabeth Helene Rud

Allmennlegespesialist, fastlege og ortopedisk kirurg

• Allmennmedisin
  • Ortopedisk kirurgi

Autorisasjon (1989)

Elisabeth Helene Rud er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Elisabeth Helene Rud

Denne legen anbefales ikke

Jeg beklager, men denne legen vil jeg ikke anbefale videre til noen. Jeg føler ikke at hun tar meg seriøst. Vært hos henne flere ganger med symptomer som ikke går vekk og jeg føler at jeg kun er til bry.

Hun snakker til meg med en nedlatende “ovenifraogned” tone, virker kald og utfører prøver på en veldig rask og ubehagelig måte. Synes hun har dårlig tid.

Et tips til deg, hvis du leser disse anmeldelsene er at du må bruke bedre tid på oss pasienter. Ta oss seriøst. Vi kommer ikke til legen hvis vi hadde følt oss friske. Kanskje du håndterer x antall hypokondere også, men ikke anta at alle er det. Jeg føler meg ikke trygg som pasient hos deg og bytter fastlege så fort som mulig nå til noen som tar meg på alvor.

Som om jeg bare er i veien

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke byttet lege etter første time - trodde det ble bedre med tiden, men det gjorde det slettes ikke. Jeg føler at hun ikke vil ha meg der, allerede når hun roper navnet mitt på venterommet. Jeg tørr aldri å spørre om alt jeg kom for å få svar på, fordi hun ser rett og slett sint ut. Det er som at jeg er ung og dum, og ikke minst hypokonder. F.eks jeg har hatt noen vorter under foten, og jeg har ville ha hatt de bort, og da må man fryse disse hver fjerde uke - og jeg får dårlig samvittighet når jeg spørr om hjelp. Greit hun har sendt et par henvisninger og det har gått kjapt, men service er på bunn. Pluss at hun alltid avslutter de siste 2-3 minuttene med å smile og prøve å være morsom - det er som en berg-og-dalbane.
Jeg har også hatt andre problemer, og svaret hennes er "Har du prøvd to sovepiller? Prøv 3-4 og se om det hjelper".

Etter mitt siste besøk hvor jeg ble møtt med "Hva er det NÅ da?", så har jeg bestemt meg for at det her gidder jeg ikke mer.

Innbyr ikke til tillit og god kommunikasjon.

Legen virker faglig dyktig, men hennes atferd skaper ikke tillit hos pasienten. Hun framstår sur og avbryter pasienten hele tiden ved spm. Følte at mine spm. var dumme.
Jeg følte ikke at hun gav meg den tiden jeg trengte. Gikk fra kontoret med en dårlig magefølelse.

En veldig god lege

Jeg har alltid kunne legge frem alle "vondter" blitt utredet og fulgt opp, og er veldig fornøyd. Vært veldig syk men er nå frisk fra bl.a. svimmelhet. Jeg har vært pasient hos henne i mange år nå og føler meg veldig godt ivaretatt. Ingen problemer for små eller for store. Jeg blir hørt og får de beste rådene for meg!

Ikke imponert

Jeg satt to timer i telefonkø for å komme gjennom til sentralbordet. Til slutt la jeg på for da hadde jeg vært nr. 1 i køen i en halvtime. Forsøkte sms-tjenesten for å bestille timen, noe som også fungerte dårlig. Jeg dukket opp på legekontoret for å få en time, slik som jeg hadde fått beskjed om, men det kunne jeg visst ikke få før fire timer senere. Mangelen på kommunikasjon mellom lege og sentralbord i forbindelse med denne tjenesten var ganske slående. Ferieavviklingen kunne også vært organisert slik at det i hvert fall er ÉN lege på jobb... Møtet med legen var helt ok.

Her finnes det rom for forbedring