Jostein Berntsen

Autorisasjon (2003)

Jostein Berntsen er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jostein Berntsen

Oslos beste fastlege?

Selv om jeg har flyttet og bor nesten en times reisevei unna Dr Berntsen, så er han mitt soleklare førstevalg som fastlege. Medisinsk svært kompetent, sosialt intelligent, engasjert og empatisk. Det virker som hans nettverk av spesialister også er av ypperste klasse, for alle har fått i gang kroppen min igjen etter diverse defekter. Servicen ved legesenteret er også upåklagelig, i tillegg til flotte lokaler og moderne fasiliteter. Jeg opplever å bli tatt på alvor av Dr Berntsen, og han tar seg både tid og litt ekstra innsats for å få sine pasienter friske eller under riktig behandling. Likeledes stiller han kritiske og relevante spørsmål, som jeg tror mange andre leger gir blaffen i. Etter å ha forsøkt diverse leger i Oslo og i landet for øvrig, så mener jeg Jostein aspirerer til å være en av hovedstadens beste fastleger. Resten av familien har også flyttet over til Dr Berntsen, og alle er strålende fornøyde.

Jeg digger Berntsen

Jostein er en helt super lege! Han er dyktig, helt super å kommunisere med, tar seg god tid og tar meg på alvor. Han er en lege jeg føler meg trygg på, og jeg syntes alltid det er hyggelig å dra på legetime hos han. Resten av gjengen på Husebyskogen er også fantastiske. Har fått verdifull hjelp der, og de følger virkelig opp. Kan anbefales på det sterkeste!

God og grundig

Jostein er en grundig, dyktig og empatisk lege. Han stiller de riktige spørsmålene og forklarer diagnosen utførlig.

Faglig dyktig og ser deg

Jeg kjenner meg ikke igjen i noen av de negative kommentarene, men kan bare snakke for meg selv:

Har hatt JB som fastlege i mange år og er veldig fornøyd. Han virker interessert, tar seg tid, og lytter. Jeg opplever også at han stiller kritiske spørsmål og ikke uten videre skriver ut resepter eller henvisninger. Det styrker inntrykket.
Har også hatt noen tøffe runder psykisk (samliv), der jeg opplevde han som forståelsesfull og støttende, og kunne veilede på både prosesser og situasjon, og med riktig henvisning. Han er ikke ukritisk i reseptene, og forklarer godt rundt legemidlene.
Jeg har for lengst byttet barna til ham som fastlege, og de liker ham veldig godt, er flink til å forklare hva som skjer.
Selv om vi har flyttet vekk fra Røa vil vi fortsette å beholde Berntsen som fastlege.

Intelligent

Faglig sterk og sosialt intelligent fastlege. Har hatt Berntsen som fastlege i ca 5 år, og har vært svært fornøyd. Han er veldig flink til å henvise til dyktige spesialister når han vurderer det som riktig, og legger tilsynelatende liten prestisje i selv å få satt en diagnose. Han er også den første legen som har sendt meg til kiropraktor! Det viste seg å være midt i blinken for min del, og jeg forbannet de legen som tidligere har avvist kiropraktikk som svindel og tøys.
Takk til Berntsen!