Kathleen Susan Henriksen

SiO Helse

Autorisasjon (2008)

SiO Helse Telefonnummer22 85 31 6022 85 31 ...
Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo
Kathleen Susan Henriksen er en av 569 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kathleen Susan Henriksen

Super fastlege

Svært fornøyd. Hyggelig, tar seg tid til å forklare, følger opp.

Anbefales ikke

Jeg har kun vært hos denne legen én gang, men hun blåste en liten sykdom opp til noe kjempestort og farlig, og jeg fikk inntrykk av at livet mitt ville bli ganske ødelagt. Jeg begynte å gråte etterpå! Jeg har ikke noe inntrykk av hvor dyktig hun er som lege, men hun skremte meg veldig godt og ingenting av det hun sa var spesielt sannynlig.

Kunnskapsrik, men lite empatisk

Kathleen Henriksen er per idag min fastlege, men dersom jeg skal ha en legetime velger jeg å be om å få snakke med en av de andre legene på kontoret. Henriksen er svært faglig dyktig, dette skal hun ha. Hun tar alt på alvor, og gjør grundige undersøkelser på selv det minste problem. Hun har også mer kunnskap enn noen annen lege jeg har vært borti. Det jeg reagerte på var at jeg har tidligere hatt en psykisk lidelse som jeg har blitt friskmeldt fra. dette står selvfølgelig i min journal. Da jeg var hos Henriksen var dette gjeldende noe fullstendig annet, og kun fysisk relatert. Hun åpner samtalen med å si følgende: "Jeg ser du har vært her tidligere grunnet psykisk lidelse. Jeg hater psykiatri. Hvis det er derfor du er her bør du heller gå til en annen lege." Dette er noe jeg stusset fryktelig på. Hva jeg har vært hos legen for tidligere var for denne gangen riv ruskende irrelevant. Jeg følte det nesten som et personangrep, og mistet fullstendig tillit til henne umiddelbart. Resten av timen ble jeg redd for å si hva som var problemet ,i frykt for at hun skulle reagere negativt på dette også. Jeg unngår dermed Henriksen som lege.

Den beste legen jeg har hatt

Meget hengiven, interessert og tar deg på alvor. Har alltid tid og du får aldri inntrykk av at noe annet haster og at hun ikke kan høre på alt du lurer på. Gir alltid det lille ekstra for at du skal føle deg trygg.

Den beste legen jeg har hatt

Dr.Henriksen er en meget engasjert lege som undervurderer aldri selv de minste symptomene. Hun er veldig god til å lytte og tar pasientene sine på alvor. Hun kommer alltid med grundig informasjon om sykdommen, behandlingen og den nødvendige oppfølgingen.