Aslak Holtestaul

Autorisasjon (1989)

Aslak Holtestaul er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Aslak Holtestaul

Kunnskapsrik og forstående

Til tross for dårlig tid tar hans seg tid og lytter til deg når du først har kommet inn til han. Han stresser deg ikke gjennom timen og gjør en grundig undersøkelse. Om han er usikker konsulterer han andre eller faglitteratur. Svært fornøyd og har ikke lyst til å bytte til tross for lang reisevei

Profesjonell og engasjert

En fastlege som "ser" pasienten. Stiller utdypende spørsmål og henviser videre ved behov. Synes Holtestaul er god til å avdekke problemet, selv om han har kort tid pr pasient. Jeg opplever han som faglig dyktig og effektiv. Kan være litt ventetid på venterommet, så her er det muligheter for forbedring.

Den beste fastlegen

Jeg har hatt Aslak holtestaul som min fastlege siden jeg flyttet til Oslo 2003.. jeg har flyttet til Jessheim nå.. men vil ikke bytte min fastlege til noen som er i Ullensaker.. jeg heller bruker heller tiden til reise til han. jeg er so fornøyd med han..

Hyggelig og flink, men altfor travel...

Jeg har hatt Aslak som fastlege i snart 10 år, og har stort sett vært veldig fornøyd. Desverre så er det et voldsomt tempo hos Lille Grensen Legesenter, og ekstremt liten tid til hver pasient. Aslak virker ofte stresset, men har alltid tatt seg tid til meg. Gjennom vanskelige perioder har Aslak vært støttende og aldri dømmende, og har prøvd å hjelpe så godt han kan. Desverre så ble en legeerklæring til forsikringsselskap helt glemt, som førte til at jeg fikk avslag på uføreforsikring, rett før prisene for dette føyk til værs, som da gjorde at prisen jeg må betale for forsikringen er nesten dobbelt så høy som den skulle ha vært dersom Aslak hadde sendt inn papirene han skulle. Dette ødela mye av tillitsforholdet, og jeg har nå byttet lege.

Hyggelig og effektiv

Han har en god balanse mellom å være profesjonell og effektiv på den ene siden, og imøtekommende og forståelsesfull på den andre.

Han tar både små og store bekymringer seriøst, stiller utfyllende spørsmål, og hører etter når jeg lurer på symptomer eller diagnoser. Han virker veldig opptatt, men jeg ble positivt overrasket av tiden jeg hadde satt av da jeg trengte en samtale om psykisk helse.