Marthe Kristin Kongshaug

Allmennlegespesialist og fastlege
Kvinne, 69 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (1992)

Ledige plasser

330 av 2500

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Marthe Kristin Kongshaug er en av 603 fastleger i Oslo

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(208)
208 vurderinger
Tilgjengelighet
(151)
151 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(165)
165 vurderinger
Service
(147)
147 vurderinger

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Effektiv, intelligent og proff.

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg og mine to barn har hatt Kongshaug som lege i nesten åtte år. Jeg byttet til henne etter å ha hatt en lege som rotet og feilbehandlet tilsynelatende ut fra tilfeldige impulser. Han var en sympatisk og hyggelig lege, men jeg fikk nok av ham etter feilbehandling av syk sønn.

Kongshaug var en fantastisk forandring. Hun kan kanskje virke litt kort og stresset til tider, men jeg har alltid opplevd å bli tatt på alvor. Jeg har sett henne presse gjennom rask time på poliklinikk for barna mine, når hun har ment at det er nødvendig. Hun forsøker ikke å behandle ting hun ikke vet hva er med meningsløse salver så man må komme tilbake etter at det ikke virket, (noe jeg har opplevd mange ganger med andre leger), men sender oss av gårde til riktige spesialister med én gang. Jeg er så fornøyd med Kongshaug at jeg ikke har byttet fastlege selv om jeg har flyttet ut av kommunen.

Apatisk

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg føler at en lege ikke burde vise likegyldighet over sin pasient! Jeg har aldri før fått et så dårlig førsteinntrykk av en helsepersonell! Jeg prøvde å få henne til å høre på hva som var galt med meg men hun hadde ingen spesiell interesse for det! For å være ærlig ble jeg sjokket av at hun her er fortsatt en fastlege.

The Worst Doctor I Have Ever Had (ZERO Star Rating)

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

I have to wait on average 45 mins on the phone to reach her if she even picks up the phone at all. Yes I waited on the phone for one hour and even then she does not pick up the phone. Since getting pregnant, I had to contact her to get her to send the doctor's letter to Ullevål hospital as they never received it. Then she asked me to find the fax number to use to send it to Ullevål and then call her back with the information. I could not believe that a doctor was asking me to do this work! She may as well have asked me to pick up the letter from her and send the letter to Ullevål myself. Moreover, I had to take my blood test THREE TIMES because of lost paperwork as Ullevål hospital never received any results from my doctor. Who is this doctor? Who is using her services? This situation leaves me dumbfounded as I am pregnant in Norway and have been neglected throughout the last 5 months. How do women manage in this country? I hope it is just my doctor but I have even encountered problems with the Helsestajon. If you are pregnant and have the means, I would urge you to shell out the extra money and go private.

De dåliga recensionerna stämmer!

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Leste alle dårlige recensioner for første møte med henne, og tenkte at bara fordi noen annen ikke liker henne, så kanskje jeg synes hun er bra. Feil. Jeg går virkelig ikke ofte til legen i det hele tatt, er sjelden syk, og synes ofte det er unødvendig å bruke opp tid for småting. Men da jeg går, forventer jeg meg at legen skal lytte til hvorfor jeg er der. Jeg fortalte mit problem og hva jeg gjort for å prøve bli kvitt det. Istedet for å notere det jeg sa, så gav hun råd å gjøre akkurat det jeg fortalt at jeg gjort! Dessuten hade jeg en booket time, som ikke blev av fordi hele legesentret var stengt og ingen hadde meldt fra til oss pasienter, så der stod vi utenfor en låst dørr. Hun er også ofte "travel", så hvis man ikke skriver ned alle tingene man tenkt spørre om så er man plusselig "klar" og står utenfor kontoret med halvparten uklar. Dårligt kontor generellt og anbefaller virkelig ikke noen til å bytte til dette!

Stort forbedringspotensial, upersonlig behandling.

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Forsåvidt hyggelig lege, men senteret er preget av mye travlhet og at de for noen år tilbake nedla hele resepsjonen, slik at den enkelte legen må håndtere timebestillinger og konsultasjoner samtidig. Da ringer telefonen en del når man sitter på legens kontor, og hun virker fraværende. Stiller heller ikke mange oppfølgende spørsmål. Man får inntrykk av at legekontoret drives som en forretning. Det er fort inn og ut. Den negative vurderingen handler derfor mer om rammene rundt legepraksisen enn om legen selv.

Vis flere...