Harald Eik Løvland

Autorisasjon (1985)

Harald Eik Løvland er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Harald Eik Løvland

Helt ok.

Utrolig dårlig at man må vente i 35 min før man kommer inn til legen. Veldig dårlig praksis ovenfor pasienter.

Byens beste fastlege

Grundig, nøye, godt klinisk blikk. Tar opp relevante problemstillinger som jeg selv ikke kommer med. Gir seg tid. Kommer med svært gode råd. Føler meg svært godt ivaretatt. Skaper trygghet. Familielegen som spør om øvrig familie som også er pasient hos legen.

Flink / dyktig.

Vi har brukt dr.Løvland i mange år. Vårt første besøk var i 1989. Mine barn bruker dr.Løvland som fastlege, selv nå når etter at de er blitt voksene. Dr.Løvland behandler sine pasienter med respekt, han tror på dem til det motsatte er bevist. Han lytter og han tar dem alvorlig. Han har ingen betenkligheter med å henvise videre til andre spesialiser og eller sykehus. Vi er svært fornøyde. Det eneste negative er at tilgjengeligheten til Legen/kontore er svekket, grunnet de har sluttet med at pasienten kan møte opp om morgene for behandling. Det er lang venteliste på timebestilling om det ikke er noe alvorlig. Men når det er sagt, er det noe alvorlig og du ringer kl 08:15 så får du rask behandling. Setter en stjerne mindre pga tilgjengeligheten.

Meget godt fornøyd.

En flink lege som tar pasientene på alvor. Men, eg likte dårlig at en av sekretærene kom etter meg ned på senteret og forlangte betaling. Eg hadde vist trem mitt frikort og måtte vise det frem igjen. Valgte derfor en annen fastlege.

En lege for livet

Har hatt Løvland som lege de siste 15-16 årene. Har nå flyttet til en annen by, men vil ikke gi opp Løvland som fastlege. Det er verdt å kjøre den biten for å komme til en lege som kjenner meg veldig godt, som har en ekte interesse i min helse, som er oppmerksom og lytter, tar meg på alvor, får innspill fra andre leger hvis han ikke føler seg helt sikker på diagnose/behandling, har lav terskel for å sende videre til mer inngående undersøkelser; han er i det hele tatt en særdeles god lege! Han er i tillegg en mann med godt humør og god humor, og han tar seg alltid god tid til deg som pasient - du blir ikke rushet ut døren der :) Han er også flink til å vise at han lytter - han snur seg mot deg, sitter ikke med nesa i pc'en mens man snakker.

Etter at de la om rutinene for øyeblikkelig hjelp, har også tilgjengeligheten blitt markant bedre syns jeg.