Trond Helge Orlin

Autorisasjon (1995)

85 av 2000

Trond Helge Orlin er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Trond Helge Orlin

Dyktig, men krever en del av deg som pasient

Jeg har hatt Trond Orlin som fastlege i over 10 år nå og oppfatter han som faglig dyktig og seriøs som lege. Han er hyggelig og lett å prate med (ihvertfall om sykling). MEN -

Trond har tilsynelatende en vegring for å behandle eller medisinere. Han konkluderer ganske ofte med at livsstil er årsak til problemet og han vil se egeninnsats før han evt. vil gjøre noe. Dette er vel og bra, men for min del synes jeg han drar det for langt.

Jeg har over mange år hatt problemer med urinsyregikt (podagara) og det tok 5 år før han ville sette meg på medisiner. Det løste i stor grad problemet, og jeg tenker at jeg kunne unngått mye smerte og problemer om vi hadde startet dette tidligere.

Jeg har videre hatt kronisk betennelse i høyre akilles, også over mange år. Dette avfeier han som "umulig" å behandle og er ikke interessert i å forsøke å gjøre noe med det. Godt mulig at han har rett, men jeg skulle ønske at han på mine vegne ville lagt seg litt mer i selen ettersom han vet at jeg har slitt med dette i mange år.

Trond er forøvrig svært opptatt av sykling og prater gjerne som sine daglige turer fra Asker. Generelt virker han mer positiv til mennesker som holder seg i god form, og tilsvarende negativ til de som ikker er så flinke til det. Litt paradoksalt med en lege som helst vil ha friske pasienter...

Når det gjelder legesenteret St Olav Medisinske er de nokså håpløse. Det tar som regel lang tid å komme gjennom på telefon, og det er sjeldent mulig å få time innen 7 dager. Dette er det som irriterer mest og grunnen til at jeg nå vurderer å bytte fastlege/legesenter.

Kompetent

Han er en "no-nonsens"-type, enten liker du en som er uten dill-dall og likefrem, eller så får du velge en annen type person. Toppscore fra meg!

Dyktig og effektiv

Jeg er svært fornøyd med Trond. Får alltid svar på edialog og føler meg ivaretatt når jeg er på besøk.

Svært gode lege og samtalepartner

Har brukt samme lege i mange år og er svært fornøyd med, oppfølging både i forhold til hode og kropp.

Dyktig og forståelsesfull

Hatt Trond som fastlege i mange år. Lytter, gjør gode observasjoner og er seriøs. Er direkte og tydelig i sin kommunikasjon, samtidig som det er rom for humor - noe jeg setter pris på. Jeg slapper alltid av under konsultasjonstimene, og har til nå ikke fått inntrykk av å bli avfeid eller overkjørt. Meget fornøyd.