Trond Helge Orlin

Autorisasjon (1995)

85 av 2000

Trond Helge Orlin er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Trond Helge Orlin

En fremragende lege etter min smak!

Trond er faglig dyktig (jeg er i bransjen selv), humoristisk men seriøs, og ikke minst behersker han kunsten å småprate og å få pasienten til å slappe av. Han gir også inntrykk av å mene at dersom pasienten mener det er noe galt - så ER det som regel noe som er galt.
Familien har hatt Trond som fastlege i mange år, og opplever alltid å bli tatt på alvor. Det være seg for kroniske plager, forbigående småplager, sosiale- eller psykiske plager. Jeg er uenig med de som mener at han er mindre egnet for mentale plager. Min erfaring er at han også tar slikt alvorlig, og han har heller vært pådriver for behandling og tiltak enn å avfeie det. Noen ganger kan det kanskje gå litt fort i svingene for Trond, men når man påpeker det ler han av det selv og gjør det som må gjøres. Det eneste beklagelige er at det er vanskelig å få time hos ham - han er antagelig alt for populær

Hel ved

Har hatt Trond som fastlege i 7-8 år nå og er meget fornøyd. Han er pragmatisk, bruker gjerne internett og skriver ut resept på allergimedisin uten å forlange et unødvendig besøk på hans kontor.

En lege på det jevne.

Hyggelig kar som jeg ikke alltid får helt tak på. Har hatt han som fastlege i 6 år. Hvis du er sikkelig syk (både fysisk og psykisk) tar han tak i ting å fikser og ordner, Har du derimot en bra dag enda du er dårlig (fysisk eller psykisk) så syntes jeg han til tider avfeier deg litt for lett. Så noen ganger har det straffet seg litt å ha en god dag. Aldri hatt noen spesielt negative hendelser, så det meste er ganske positivt. Ved 2 anledninger har han virkelig brettet opp armene å ordnet ting for meg. Syntes det blit litt dumt noen ganger at man må "spille" litt ekstra syk å dårlig for at han ikke skal ta lett på det, de gangene følses som han ikke tar din side, så må man ta en ekstra runde i systemet og det er veldig dumt på alle måter. Alltid veldig hyggelig vikarer.

Beste lege i verden!!!!

Alt for mange leger gir alt for mange medisiner for lett. Ikke Trond! Han vurderer først hva finnes der ute i din rekkevidde som er tilgjengelig for å bli bedre. Har du influensa, legg deg og sov, ja, det tar ett par dager ekstra, men er det ikke bedre enn å ta antibiotika?? Han har alltid tatt meg seriøst og hørt på meg sånn som han var en psykolog. Når jeg trengte en psykolog, han ga meg en henvisning, og til og med en liste over hvem som aksepterte frikortet. Er du hypokonder, er han nok ikke riktig for deg, men vil du virkelig bli frisk på en sunn måte, så er han "The man" :-) .

Ikke for meg

Hadde endelig bygd opp nok mot til å ta tak i mine problemer og fikk anbefalt han av venner. Gikk dit for å få henvisning til psykolog slik at jeg kunne ligge gammel bagasje bak meg og fortsette livet.

Etter å ha tørt å fortelle om meg og mitt, fikk jeg høre at noen gåturer i skogen ville nok løse det meste, og at så lenge jeg var i jobb og var i et forhold gikk det jo bra med meg.

Jeg følte meg utrolig dum og gikk aldri dit igjen.