Trond Helge Orlin

Autorisasjon (1995)

84 av 2000

Trond Helge Orlin er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Trond Helge Orlin

Kanskje mitt værste møte med en lege

Kom egentlig bare for en henvisning siden min lege er på ferie. Han spurte og gravde i mine problemer, og hver gang jeg svarte undergravde og avfeide han alt jeg sa. Jeg dro derfra med tårer i øynene. Følte meg null verdt og helt misslykket.
Jeg anbefaler INGEN med psykiske problemer å dra til denne legen. Hvis han har vært ditt første møte med å søke hjelp så vit at det ikke skal være sånn. Søk hjelp et annet sted!

Dyktig og direkte

Trond har jeg gått til i 4 år og selv om jeg har flyttet lengre vekk så vil jeg ikke bytte. Han er presis, imøtekommende, konkret og vi går rett på sak. Han gir meg gjerne noen veiledninger og tips, og ber meg prøve ut konkrete ting før han henviser meg, og det har fungert! Han spør ofte om det er noe mer jeg lurer på eller har problemer med før jeg går. Han har også humor og det er lett å ende opp i diverse digresjoner. Jeg kan kommunisere med han via nettsiden til legesenteret så i blant slipper jeg å dra ti han, samt at det er enkelt å booke timer!

Hyggelig lege

Har hatt ham som fastlege en 5 års tid. Venter vanlighvis til det siste med å gå til legen. Vi har snakket mye om placebo effekten, dvs. han nevner det flest ganger. Kanskje har dette noe for seg i mitt tilfelle, siden alle symptomene forsvinner som dugg for solen etter et besøk hos ham. Om dette skyldes legens personlighet er vanskelig å si. Frisk uten medisin...hvem kan ønske seg noe bedre.
Kunne allikevel ønsket meg at han lettere henviste meg videre. Får følelsen av at det er økonomien som gjør at han helst ikke vil gjøre dette.

Kul type, men ikke en lege jeg ønsker å ha

Jeg hadde vært hos han et par ganger tidligere, og det gikk greit. Han er en kul type som er veldig laid-back.. Det jeg kan si om meg er at jeg går ikke til legen hvis jeg absolutt ikke må.. Da jeg kom til han den siste gangen, forklarte jeg at jeg var deprimert og spurte om å få en psykolog, men ble avslått.. Som sagt, skal mye til for at jeg ber om hjelp.. Her er jeg, 19år gammel.. Han vet ikke mye om meg eller min historie. Men det jeg får til svar er " nei, det tror jeg ikke du trenger.. Det finnes mange andre som trenger det mer enn du.." (!) Han sendte med meg en bok om kognitiv terapi, og ba meg om å ta meg sammen, å legge problemene på hylla.. Ikke min type lege...

No-nonsense-lege

Da jeg hadde min første time hos Dr. Orlin hadde jeg vært dypt deprimert i en lang periode og hadde sterk angst. Jeg var livredd for å bevege meg ut av huset, men klarte å komme meg til legekontoret i en taxi. Trond møtte meg med smil og forståelse og klarte til og med å få meg til å le litt av situasjonen jeg var i. Jeg ser at hans rett-frem holdning nok ikke passer for alle. Om du ikke tåler direkte tilbakemelding, men heller ønsker en lege som er en omsorgsperson er ikke Orlin legen for deg. Han er kompetent og kjapp. Opplevde alltid å få den hjelpen jeg trengte. Om dette var prevensjonsmidler eller antidepressiva.