Linda Siddiqi

Autorisasjon (2003)

Linda Siddiqi er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Linda Siddiqi

Veldig vekslende.

Får man Linda som fastlege har man egentlig to fastleger, siden kontoret hennes bemannes av en mann jeg ikke husker navnet på, hver tirsdag og torsdag. Vil man ha Linda, må man be spesifikt om det, og ventetiden er ofte på minst to uker. Det er ofte forsinkelser utover dagen, så om man vil vite når man er ferdig, burde man velge time så tidlig på dagen som mulig.

Hun er av og til veldig forståelsesfull, lyttende, dyktig og ydmyk. Andre dager har hun rett i alt, tar ikke i mot spørsmål uten å svare i en lang tirade og har ikke en gang tid til alt man vil ta opp.

Hun var allikevel veldig kjekk å ha med seg i møtet jeg hadde med nav, da var hun helt og holdent på min side, men jeg vet ikke hvordan det hadde vært om hun hadde hatt en av de dårlige dagene.

Selve legesenteret virker underbemannet. Det finnes ikke noe køsystem for venting til betaling og andre henvendelser, og sekretæren skal også ta prøver og løpe rundt ellers OG svare på telefonen.

Så samlet sett kommer jeg nok til å bytte fastlege ganske snart.

Hyggelig, men litt tilgjengelig

Legesenteret er ganske greit tilgjengelig, i det gamle Rikshospitalet. MEN det er ikkje like lett alltid å finne parkeringsplass. Noen dager er det heilt fullt, både på senterets egne plasser, og i gatene.

Ikkje prøv å ringe for å avtale time, det er nesten heilt umulig å komme igjennom. Dra heller ned for å avtale. Da ser du at forværelset ikkje er bemanna optimalt. Telefonen kimer, uten at den tas. Folk står i kø for registrering, for betaling, for prøver... stort sett. Her mangler det folk!

Linda selv derimot, er veldig hyggelig. Dyktig. Hun hører på deg, og følger dine ønsker, dersom du har det. Rådgir og sørger for at det blir gjort medisinsk riktig. Så eg blir nok her, uansett om det er mange ting å forbedre rundt legen, så er hun selv veldig bra.

Varierende

Linda er blid og hyggelig, men varierende. Noen ganger føler jeg hun tar seg tid og lytter til meg, tar meg på alvor, kommer med løsninger og forslag. Andre ganger føler jeg at jeg må stresse ut og kjappe meg med det jeg måtte lure på. Ved oppfølgingstimer føler jeg at jeg må starte helt fra begynnelsen. Ikke alltid jeg føler jeg får sagt det jeg ønsker pga. kjapp inn, kjapp ut. Er lite tilgjengelig, kommer ofte til vikar, noe som er synd da jeg liker Linda. Synes det er problematisk at man må forholde seg til flere leger. Spesielt ved oppfølgingstimer, må starte fra begynnelsen av. Anbefaler å bestille dobbel time ved slike tilfeller. Vanskelig å komme igjennom på telefonen. Ofte nye i resepsjonen. Send mail, da får man ofte raskt svar.

Flott lege, stusselig legekontor

Jeg er svært fornøyd med Linda Siddiqi og er veldig takknemlig for å ha en lege som lytter, som gir råd og som følger meg opp. I tillegg til å sjekke og vurdere min fysiske tilstand, passer hun alltid på å også lytte til hvordan min psykiske tilstand er - noe som ofte henger sammen! Hun henviser når hennes kompetanse ikke strekker til, og hun følger opp disse henvisningene.

Selve legekontoret trekker dessverre ned helhetsinntrykket. Lite vennnlige og imøtekommende helsesekretærer som sjelden gir deg inntrykk av å ha tid til deg - verken i telefon eller ansikt til ansikt - gjør at jeg kvier meg for å stikke innom for en blodprøve som legen har rådet deg til. Resepsjonsområdet er litt kjedelig - uten lesestoff - men det er jo ikke for å sitte der at man drar til legen...

meget seriøs lege

Jeg opplever Linda som en lyttende lege som er meget nøye. Opplever at hun er genuint interessert i meg som pasient. Jeg er meget godt fornøyd.
Opplevde henne som litt reservert i begynnelsen, men dette har endret seg totalt.
Vanskelig å komme gjennom på telefon.