Geir Sneen
Mann, 56 år
Bruker ikke mer enn 20 sek for å lytte på deg, og da surfer han på internett mens du snakker. Tar ikke dine bekymringer på alvor, bagataliserer dine problemer. Fungerer utmerket hvis du trenger enklere ting: sykemelding, salve eller enkel medisin. Men blir "fraværende" og avvisende hvis du har større problemer. Har hatt ham i flere år men bruker stort sett private leger.
Har du behov for empati, søk videre.
Har gått till Geir i flera år, får alltid hjälp snabbt med det jag behöver, fixar med henvisningar osv för vidare hjälp när det behövs, alltid enkel att få tag på via patientsky.
Jätte bra fastleger!
Har hatt Geir Sneen som fastlege i 13 år. Har vært lite syk og det har funka for kjappe resepter og hverdagsplager.
De siste 5 årene har jeg derimot fått et mer komplisert sykdomsbilde. Her synes jeg Sneen ikke har vist interesse for å sette seg inn i hva som feiler meg. Føler meg som en vanskelig pasient. Føler jeg plager ham med mine problemer. Han har det alltid travelt og viser ikke empati for mine plager. Flere av behandlingene har heller ikke fungert. Standardsvaret er "du får prøve en ny salve da, og kom tilbake om 2 uker".
Har endelig byttet til ny fastlege! Gleder meg til første time. Det kjennes bra ut.
Virker faglig flink og oppdatert, men som mange andre har skrevet: Har du behov for empati fra legen er det best for både deg og Geir at du ikke bruker ham. Han har alltid gitt kjappe resepter og det har aldri vært noe problem å få sykemelding under vanlige ting som influensa, så jeg gir 2 stjerner. Mangelen på fler stjerner kommer av at jeg til slutt hadde behov for empati.
Har hatt Geir som fastlege i flere år, men går i grunn sjelden til lege. Han er grei nok dersom du kun har behov for en resept på en litt sterkere hostesaft eller lignende. Men når du virkelig trenger en lege som har empati, så er han definitvt ikke legen jeg anbefaler. Han er uinteressert og avfeier deg før du har sluttført setningen. Han er også veldig god på å bagatellisere problemene dine, og få deg til å føle deg dårlig på en arrogant måte. Jeg har hatt min siste time hos han.
Vis flere...