Rebekka Johnsen Wangensteen

Allmennlegespesialist, barne- og ungdomspsykiater og fastlege

• Allmennmedisin
  • Barne- og ungdomspsykiatri

Autorisasjon (2002)

Majorstukrysset legegruppe Telefonnummer22 95 55 9022 95 55 ...
Majorstukrysset legegruppe Bogstadveien 72 0366 Oslo
Rebekka Johnsen Wangensteen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rebekka Johnsen Wangensteen

Upersonlig lege som ikke lytter - sjeldent tilstede

De gangene jeg har måttet gå til legen har jeg enten fått en annen lege eller så har jeg fått 10 minutter med Rebekka. Jeg tror ikke hun en gang vet at jeg er en pasient av henne.
Hun var flink, men det var ingen kjemi og jeg skulle fort ut den døra.
Resepsjonisten er noe av det mest usjarmerende menneske jeg har møtt. Hun er utrolig sur og negativ.

Han ene vikarlegen jeg fikk var utrolig flink og snill. Han lyttet og var interessert.

Har nå byttet lege og legekontor, og det er en deilig følelse.

Personalproblemer og Nedlatende Lege

Har vært ved dette legekontoret tre ganger og det var dessverre nok. Av de tre gangene har jeg bare ved en anledning fått time hos min egen fastlege!!

Rebekka virker å ha alltid dårlig tid og har en nedlatende holdning. Jeg har strengt talt hatt bedre opplevelser med de to andre legene jeg har vært hos.

Men det som virkelig trekker ned er det øvrige personalet. Ved forrige besøk fikk jeg null informasjon om jeg skulle vente på resultat, ta blodprøve eller om jeg kunne gå. Følte meg utrolig dum når jeg stod der forvirret og lurte på hva jeg egentlig skulle gjøre. Jeg stilte spørsmål om jeg skulle ta blodprøve og om når resultatet ev. ville komme inn. Jeg ble møtt med utrolig kortfattede svar, sukk og fikk en generell følelse av at de bare var irritert på meg. Jeg følte meg som plage de ville bli kvitt fortest mulig.

Jeg er glad jeg nå skal bytte lege! Jeg håper jeg aldri trenger å sette føttene mine der igjen.

Kompetent, men ubehagelig

Det første problemet er at damen i resepsjonen er utrolig uhøflig og uvennlig. Når du så kommer inn begynner legen nesten umiddelbart å snakke om hvor dårlig tid hun har. Jeg synes hun er meget ubehagelig og nedlatende, og gruer meg til hvert besøk. Hun er min sønns fastlege.

Grundig og menneskelig lege!

Min mor som er 79 år har i praksis ikke vært hos lege før hun begynte hos Dr Wangesteen. Min mor blir alltid møtt på beste måte, både av legen og av personalet ellers. Hun føler seg godt i varetatt på alle måter, får alltid time når hun trenger og følges opp på beste måte, også når Rebekka har hatt ferie. Jeg har vært med ved flere konsultasjoner, og kan bekrefte det gode inntrykket.

Hun tar pasienten seriøst.

Jeg er blitt fulgt opp på en enestående måte, og hun har kjempet som en løve for meg.
Men hun er ikke den legen som først bruker reseptblokken, hun skriver IKKE ut tunge medisiner som første løsning. Er her muligens litt vel skeptisk.