Rebekka Johnsen Wangensteen

Allmennlegespesialist, barne- og ungdomspsykiater og fastlege

• Allmennmedisin
  • Barne- og ungdomspsykiatri

Autorisasjon (2002)

Majorstukrysset legegruppe Telefonnummer22 95 55 9022 95 55 ...
Majorstukrysset legegruppe Bogstadveien 72 0366 Oslo
Rebekka Johnsen Wangensteen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rebekka Johnsen Wangensteen

Lege med dårlig tid!

Dette er en lege som desverre ikke tar seg tid til å lytte, hun avbryter og tar ikke pasienten seriøst. Hver gang jeg har vært inne hos henne, så har hun nærmest jaget meg ut før jeg har kommet inn. Tidsbruk er under 5 minutter. Man skal helst ikke snakke om flere ting som er forståelig, men å ikke kunne få snakke ut fult og helt om en sak er uproft. Man betaler trossalt for å komme inn å snakke om det den "ene" saken dreier seg om! Hun spør ikke spørsmål, eller noe særlig om tidligere historikk iforhold til sykdom. Vurderer kjapt og ikke nøye. Desverre meget misfornøyd med denne legen og er på randen til å bytte lege.

En svært kompetent lege!

Denne legen er unik. Hun viser stor faglig dyktighet, og er lyttende og direkte. Etter å ha byttet fastlege, var valget på Rebekka vår lykke. Hun følger opp og fikk henvist raskt, noe som viste seg å være livreddende.
Hyggelig legekontor, der de tilsette viser god kompetanse.
Tusen takk, - verdens beste fastlege!

Ikke en lege for slitne kvinner med stoffskifteproblemer

Vanskelig kommunikasjon, preget av en litt for mye jeg-vet-best holdning.
Snakker kun ut fra sin medisinske virkelighet uten å lytte. Skeptisk til alt. behandling foreskrevet av annen lege, uten å sette seg inn hva det var eller pas. (min) situasjon og tilstand. Lite forståelse overfor kvinneproblematikk.

Proff og hyggelig

Rebekka er den beste legen jeg har hatt i Oslo. Første møtet tok hun seg god tid til å bli kjent med meg, og hva jeg driver med, og hva som feilet meg.

Man skal vite at hun, som mange andre flinke fastleger, har liten tid. Derfor er det kjempeviktig at du bestiller dobbeltime hvis det skulle være mer enn en ting du vil ta opp. Dette gjelder på ALLE legekontor, ikke bare for Majorstukrysset.

Kontorlokalet er litt slitt og gammelt, og uten wifi. Det syns jeg er litt dårlig i 2014. Det er også utrolig merkelig og gammeldags at det ikke går an å bestille time på internett eller via sms.

Effektiv

Wangensteen er hyggelig og effektiv. Men av og til kan det virke som om hun vil ha deg fortest mulig ut av kontoret igjen. Jeg setter egentlig pris på effektiviteten, men ønsker du deg en lege som også skal fungere som en psykolog bør du vurdere å finne deg en annen. Jeg tror hun også er spesialist i allmennmedisin, og det er et stort pluss for min del. Jeg er fornøyd. Men lokalene er ganske gamle, det hadde gjort seg med en oppussing.