Morten Øwre

Tlf: 22 55 06 88 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Morten Øwre er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Morten Øwre

Moraliserende og nedlatende

Jeg har hatt Øwre som fastlege en stund og var godt fornøyd lenge. De siste gangene jeg har vært der har han virket stresset, hatt dårlig tid, ikke lyttet og vært nedlatende. Når man opplever traumatiske ting forventer man en lege som lytter uten og komme med forslag/tilbakemeldinger som er direkte moraliserende/nedlatende.

Etter sist time har jeg begynt å se etter en ny fastlege.

Kunnskapsrik og trygg

Ærlig i vurderinger. Later ikke som å vite om skader/sykdom det umulig kan konkluderes i. Fint å møte en som søker å finne riktig svar, uten å konkludere for fort. Mange leger later som å vite for å gi et sikkert inntrykk.

Lite interessert i meg som pasient

Har brukt han som fastlege siden ordningen ble innført, og har stort sett vært fornøyd, men den senere tid har han blitt mer og mer stresset og har vist liten interesse for meg som pasient. Siste konsultasjon sa han at han ikke hadde tid til meg lenger. Jeg velger derfor å finne meg en ny fastlege.

Introvert og til dels nedlatende

Etter å ha ventet i overkant av en time på legevakten kom jeg inn til min 5-10 min konsultasjon hos Øwre. Han konluderte raskt med at intet var galt da jeg beskrev mine to siste døgn med smerter. Jeg var nesten glad da mine laboratorieprøver påviste mine antagelser. Jeg går sjelden til lege noe jeg er glad for etter dette besøket. Dersom han trodde at jeg kom for å få medfølelse, sykmelding eller som et tidsfordriv så tok han feil på alle tre punkter.

Fra god lege til ustabil og stressa

Har hatt denne legen gjennom 10 år. Jeg var veldig fornøyd tidligere, da han hadde gode råd til vanskelige tema. Men i det siste har det skjedd noe, enten har han for mange pasienter eller så er noe annet galt. Han har blitt uforutsigbar, ustabil, passiv-agressiv og stressa. Han har kastet papir i luften og nærmest ropt på meg når jeg stilte et spørsmål. Han er både snill og slem og frekk alt på en gang. Med en kreft diagnose er det mye medisinering som det er vanskelig å navigere gjennom og man forventer faktisk litt tillit og støtte av fastlegen sin! Trodde aldri jeg skulle bytte, men nå har jeg opplevd dette tre ganger og ønsker en som tar sine pasienter på alvor. Jeg håper han får løse sine problemer slik at han kan bli den dyktige legen han var før, men jeg har mistet tilliten til ham.

For mange pasienter

Litt vell løpebånd. Har nok tatt på deg litt vell mange pasienter, kan virke meget stresset periodevis.
Han er dyktig på å henvise hvis det er behov for det, "leker" ikke verdensmester.
Dyktig lege når han ikke har for mange passienter, eller noe som er fikset på en-to-tre.

Beste legen jeg har hatt!

Morten Øwre er en super lege. Han er min fastlege siste 12 år. Han lytter, tar seg god tid. Kan være litt streng:) Men da har han grunn til det. Jeg stoler på ham 100%.

God lege... Lytter, og har bra kompetanse

God lege... Lytter, og har bra kompetanse, samt mild og hyggelig.
Han har nok mange pasienter, men jeg har hatt ham som fastlege siden 2001, har tatt med junior som er 8 1/2, og han taklet poden på en utmerket måte,
Han er nå fastlegen til Jr.
Vil fortsette å bruke ham i årene fremover..
Jeg kjenner meg ikke igjen i besskrivelsen som er negativ på denne siden, da lurer jeg på om vedkommende bør ta en selvransakelse med seg selv...

Ikke en god lege

Arrogant og hoven. Fremstår som en likegydlig lege med dårlig kompetanse. Har aldri fått et ordentlig svar på mine forholdsvis enkle henvendelser og svarer meg på en ganske ufin måte. Dårlig service på legekontoret generelt. Svært skuffet.

Snill men overarbeidet og stresset

Har vært meget fornøyd med Morten Øwre som fastlege i mange år. Ved min siste konsultasjon er han (som vanlig) etter skjema og gjør det straks klart at han har liten tid til meg, da han skal på ferie. Jeg er forberedt på det og sier jeg trenger hans råd om: 1)svimmelhet, 2) mulig seponering av to blodtrykksmedisiner, 3) vurdering av et flåttbitt på magen og 4) forslag til ny urolog da min faste har blitt pensjonist. Jeg ba også om måling av kolesterolnivå på laboratoriet.

Halvveis i dette sier han at det blir for mye for ham, og vil tydelig avslutte konsultasjonen for å komme videre med neste pasient. Han skriver ut blodprøve-skjema og henviser til ny urolog - noe han krever ekstra honorar for selv om jeg har frikort. Når jeg tar opp det siste i resepsjonen blir jeg møtt på en uvennlig måte, de kan/vil ikke svare på det og sier jeg må ta det opp med legen - selv om det på et stort oppslag på veggen står at henvisning er en del av grunnlaget for frikort.

Det er slikt som gjør at jeg vurderer om tiden kan være moden for å finne en ny og mindre sliten fastlege. Men håper at ferien vil gjøre dere alle godt. God ferie!

Beste legen jeg har hatt

Kjenner meg overhodet ikke igjen i enkelte beskrivelser her om at han oppfattes som lite i møtekommende, frekk og medmenneskelig, tvert i mot! Oppfølgingen fra ham er etter min oppfattning meget god og han tar ting seriøst når det er en situasjonen krever det. Som andre har nevnt er han er ofte/nesten alltid forsinket, men jeg venter gjerne litt ekstra for at han tar seg tid til pasientene sine, noe jeg har opplevd da jeg enkelte ganger har hatt behov for det.

Anbefaler ham på det varmeste for de som ønsker en lege som tar seg tid når det er behov for det, er medmenskelig, lytter og er faglig sterk innen det jeg har hatt behov for. Synes jeg er heldig som har en så dyktig lege som Morten.

Stresset og lite tilstedeværende

Oppleves som ukonsentrert og lite tilstedeværende. Ikke flink til å lytte. Mangelfull oppfølging over tid.

Arrogant og litt småfrekk

Denne legen er ikke min fastlege, men en annen lege på legesenteret jeg måtte gå til da min lege var opptatt.
Han hilste ikke på meg eller min 12 mnd. gamle datter.
Hun begynte å gråte da han undersøkte henne, men det virket ikke som han la merke til det. Har bare fortsatte å prate i mens han sa:" jeg hører ikke hva du sier, ungen din skriker..".
Han tok verken av henne bodyen for å lytte på hjerte/lunger, ikke sjekket hals, øre eller mandler(selv om hun hadde hatt feber i flere dager)
Nei, er rett og slett misfornøyd!

Den beste legen jeg noen gang har hatt.

Utrolig meget flink og svært hjelpsom under en vær situasjon.

He's a keeper!!

Han er faglig sterk, oppmerksom, imøtekommende, pliktoppfyllende.
Han er medmenneskelig.
Han kan være streng, men det er positivt. Han forventer at du gjør som han anbefaler, som også er positivt.
Jeg bor ikke i Oslo lenger, men kjører gladelig til Røde Kors for å beholde han som fastlege.
Han er ofte forsinket, men det er ikke noe problem. Det er bare et tegn på at han tar seg tid til pasientene sine.

Arrogant, ikke flink med mennesker

Vi har en annen lege på legesenteret, men hun var bortreist en hel måned, noe som gjorde at vi måtte be om legevakttime hos en annen lege. Dette ble Øwre. Da vi kom inn hverken så eller hilste han på meg eller min åtte år gamle datter, noe som gjorde henne enda mer urolig enn hun allerede var. Fra fødselen av hadde hun en tilstand som hun to ganger har vært operert for, og som har gitt henne en del smerter. Hun forbinder derfor leger og annet helsepersonell med vonde ting.

Han satt derimot og stirret inn i dataskjermen mens han spurte oss om hva vi mente han kunne gjøre for oss. Deretter understreket han at han ikke kjente datteren mins historie, og at det egentlig var fastlegen som måtte ta imot henne. Dette på tross av at han visste hun var bortreist relativt lenge.

Så for å få hjelp hos ham måtte vi nærmest be på våre knær, og da vi gikk derifra følte jeg meg relativt ydmyket. Datteren min var nærmest helt stiv. Jeg vil være svært betenkt mht å gå til denne legen igjen. Å kunne kommunisere med sine pasienter er faktisk like viktig som det faglige.

Min klippe

Første gang jeg møtte Øwre var da jeg ble akutt lagt inn på sykehus. Da jeg ble utskrevet fikk jeg en kontrolltime jeg aldri fulgte opp. Så to år senere sitter jeg foran en lege på legevakten. Mens han vennlig undersøker meg, sier han "vet du hvor bekymret jeg ble for deg da du ikke kom på kontrolltimen din". Først skjønte jeg ikke hva han mente, men da han forklarte hva det gjaldt ble det klart som dagen. Tenk å huske meg så lenge etterpå!
Jeg fikk vite at han jobbet som fastlege og har vært hans pasient siden. I de over ti årene han har vært min lege har han vært min klippe. Han lytter alltid, dømmer aldri, følger opp og gir oppmuntrende ord underveis. Jeg hadde ikke byttet for alt i verden.

Grundig og dyktig lege

Morten Øwre var min lege på Alleris før "Min lege" ble etablert. Helt siden fastlegeordningen trådte i kraft har Morten Øwre vært min fastlege. Jeg er meget godt fornøyd med den måten han følger opp meg som pasient på. Han er vennlig, tar seg tid til å lytte og besvarer mine spørsmål på en tilfredsstillende måte.

En meget god lege

Morten Øwre er en meget solid lege, faglig og som person. Lytter godt og prøver alltid å være nøktern og nøye i sine henvisninger til ulike behandlinger.

Jeg liker ham

Men så er jeg også født og oppvokst på Frogner. Han er en typisk frognerlege. Funker for meg. Virker faglig sterk. Med 2200 pasienter i stallen, skjønner jeg at han har dårlig tid. Men jeg skal ikke bytte.