Birgitte Benthien

Birgitte Benthien er gynekolog i Bærum

Siste vurderinger av Birgitte Benthien

Dårlig kommunikasjon

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

Opplevde gynekologen som lite tillitsvekkende. Hun forklarer fagbegreper dårlig. Satt igjen med flere spørsmål enn svar etter undersøkelsen

Blandet opplevelse

Klinikk: Gynekologene på Bekkestua Skrevet

Har vært hos denne gynekologen to ganger etter henvisning fra fastlege. Jeg opplevde henne som dyktig i faget og informativ under undersøkelsen. Hun var hensynsfull med undersøkelsen. Likte at jeg fikk følge med med speil om jeg ville. Jeg skriver at jeg sitter igjen med en blandet følelse fordi hun både avfeide tidligere diagnose som bare tull (kan være hun har rett), men kom med gode tips og løsninger på andre ting. Fikk også den kommentaren om "kanskje du bare er sånn, vet du" som jeg ser andre har fått. Den ringer litt i ørene fortsatt.

En grei nok opplevelse, men vær forberedt på at hun kan oppfattes som kjapp i replikken, tydelig og krass. Kanskje ikke for alle, men sikkert fin for mange.

Meget dyktig

Klinikk: Gynekologene på Bekkestua Skrevet

Gått hos Dr. Benthien i mange år. Hun er blid, hyggelig og ikke minst en meget dyktig lege.
Under selve gu undersøkelsen er hun flink til å forklare hva hun skal/gjør.
Kan anbefales på det sterkeste

God gynekolog!

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

God og snill gynekolog som tar deg alvorlig. Har gått hos henne som jomfru, og hun tok godt vare på meg. Gjorde opplevelsen mindre skummel.

Nå som jeg er 23 og har vansker med å bli gravid gikk jeg til henne igjen. Hun tok meg på alvor og ga medikamenter som vil fremkalle eggløsning. Dette er ulikt enn det man erfarer andre steder; andre steder blir man ikke tatt seriøst hvis man er ung og opplever infertilitet, for da skal man "prøve" mer fordi man har "god tid".

Ikke noe hyggelig besøk

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

Ikke dra hit. Dro dessverre hit etter henvisning fra lege og kunne ønske jeg leste tilbakemeldingene herfra først, for da ville jeg ikke dratt. Hun er til tider frekk, skjønner ikke/tar ikke forsøk på morsomheter, stresser igjennom hele undersøkelsen og hører ikke på hva du har å si. Har ikke tid til spørsmål og snakker bare over deg. Hun presterte i tillegg å diagnostisere meg med en diagnose uten å fortelle noe mer om den. Gikk der i fra med en ekkel følelse og unner ingen dette.