Birgitte Benthien

Birgitte Benthien

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1986)

Birgitte Benthien Telefonnummer67 53 01 5067 53 01 ...
Bærumsveien 207 1357 Bekkestua
Birgitte Benthien er gynekolog i Bærum

Siste vurderinger av Birgitte Benthien

Helt på trynet

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

Dro til henne for å få min første hormonspiral, gjennom hele første timen prøvde hun å overtale meg til å ikke bruke den og begynte med skremmselstaktikker som å si at det kommer til å gjøre vondt, at den kan bryte gjennom livmoren min ved et uhell etc. Hun sendte meg vekk uten å sette den inn fordi det ikke var nok tid igjen. Neste time var samme greia som irriterte meg siden jeg allerede hadde sagt ifra om alle de andre prevensjonsmidlene jeg hadde prøvd. Føler meg ikke ivaretatt. På oppfølgningstime for å se om den var plassert riktig, så mente hun at hun ikke finne trådene og at hun ikke kunne finne den på ultralyden heller. Fikk panikk og dro rett til fastlegen som så trådene uten problemer og fant spiralen på utlralyden også. Anbefaler henne ikke, spesielt de som er sårbare og unge kvinner, de burde holde seg langt unna.
Finn noen andre.

Lite ivaretagende og usympatisk

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

Opplevde ikke timen hos denne gynekologen som positiv på noen måte. Hun virket irritert fordi hun mente jeg ikke hadde behov for en time og skjønte ikke hvorfor jeg i det hele tatt var der. Hun virket også lite forståelsesfull og jeg følte meg svært lite ivaretatt. Kommer ikke til å gå tilbake igjen.

Usympatisk og lite omsorgsfull

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

Jeg anbefaler ingen å gå til denne gynekologen. Som ufrivillig barnløs med flere ulike komplikasjoner, er jeg i utgangspunktet relativt sårbar, noe hun på ingen måte har tatt hensyn til. Hun er lite forståelsesfull, spydig og kjapp i kommentaren. Svært forsinket selv om jeg har hatt time tidlig på morgenen, virker stresset og har for liten tid til å svare på spørsmål. Hun har henvist meg til operasjon uten å opplyse om risikofaktorer. Fnyser av alt jeg har blitt fortalt av en annen gynekolog som jeg gikk til før henne. Gjennomgående hånlig og nedlatende tone. Alt i alt en forferdelig opplevelse.

Fornøyd!

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

Brukt denne klinikken siden jeg begynte å gå til gynekolog i 20 årene. Nå reiser jeg 40.min en vei for å komme dit fordi jeg ikke stoler på andre.

Folk klager på at gyno undersøkelser er vondt eller ubehagelig men det har jeg aldri opplevd hos henne så da tørr jeg ikke prøve andre steder.

Syns hun er hyggelig og morsom men du må stort sett dra litt info ut av henne. Hun sier ikke mer enn hun må.

Veldig misfornøyd

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

Denne legen vil jeg ikke dra til igjen. Hun har liten forståelse for at undersøkelsen er ubehagelig. Hun virker nedlatende gjennom hele timen, og uinteressert i å svare på spørsmål og forklare. Hun gir uttrykk for at hun syns henvisningen var unødvendig. Jeg gikk ut fra legekontoret med en dårlig følelse og med en opplevelse av å ikke bli tatt på alvor fordi hun allerede før timen virket overbevist om at timen var unødvendig.