Birgitte Benthien

Birgitte Benthien er gynekolog i Bærum

Siste vurderinger av Birgitte Benthien

Flink

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

Etter å ha lest anmeldelsene her gruet jeg meg til første time.
Men for meg ble det en positiv opplevelse. Hun lyttet til hva jeg hadde å si og forklarte godt alt hun gjorde. Følte meg trygg hele timen og er veldig fornøyd.

Meget misfornøyd

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

Jeg anbefaler INGEN å gå til henne. Ingen respekt, sur og nedlatende, hardhendt og kjeftete. Da jeg begynte å gråte fordi det var ubehagelig ble det bare værre.

Skal aldri mer til Birgitte

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

Hadde den verste opplevelsen jeg noen gang har hatt med en lege hos Birgitte. For det første måtte jeg vente i 40 min, selv om jeg hadde time tidlig på morgenen. Hun tar seg ingen tid til å lytte, er krass og avfeiende, og ved undersøkelse stappet hun hendene opp i underlivet mitt uten å si noe som helst først. Det var både ubehagelig og etter hvert smertefullt, men det brydde hun seg ikke om. Hun tok heller ikke plagene mine på alvor, og sa bare at «sånn er det nå bare, det må du finne deg i» og virket totalt uinteressert. Jeg stolte ikke på hennes vurdering, og hun kjeftet meg huden full da jeg sa nei takk til hennes foreslåtte behandling og sa at jeg heller ville høre en annen leges mening først. Vil ikke anbefale noen å dra hit! Vær så snill, finn en annen gynekolog.

Helt på trynet

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

Dro til henne for å få min første hormonspiral, gjennom hele første timen prøvde hun å overtale meg til å ikke bruke den og begynte med skremmselstaktikker som å si at det kommer til å gjøre vondt, at den kan bryte gjennom livmoren min ved et uhell etc. Hun sendte meg vekk uten å sette den inn fordi det ikke var nok tid igjen. Neste time var samme greia som irriterte meg siden jeg allerede hadde sagt ifra om alle de andre prevensjonsmidlene jeg hadde prøvd. Føler meg ikke ivaretatt. På oppfølgningstime for å se om den var plassert riktig, så mente hun at hun ikke finne trådene og at hun ikke kunne finne den på ultralyden heller. Fikk panikk og dro rett til fastlegen som så trådene uten problemer og fant spiralen på utlralyden også. Anbefaler henne ikke, spesielt de som er sårbare og unge kvinner, de burde holde seg langt unna.
Finn noen andre.

Lite ivaretagende og usympatisk

Klinikk: Birgitte Benthien Skrevet

Opplevde ikke timen hos denne gynekologen som positiv på noen måte. Hun virket irritert fordi hun mente jeg ikke hadde behov for en time og skjønte ikke hvorfor jeg i det hele tatt var der. Hun virket også lite forståelsesfull og jeg følte meg svært lite ivaretatt. Kommer ikke til å gå tilbake igjen.