Desmond O'Leary

• Fordøyelsessykdommer
  • Indremedisin

Autorisasjon (1987)

Siste vurderinger av Desmond O'Leary

Trygt, profesjonelt, vennlig, behagelig, god informasjon

Klinikk: Oslo Endoskopi AS Skrevet

Dette var virkelig en positiv opplevelse. Jeg følte meg ivaretatt fra første stund. Da jeg kom, virket jeg sikkert ikke veldig hyggelig, trøtt og nervøs som jeg var. Men jeg ble mottatt med en imøtekommenhet og trygghet som fikk meg til å slappe totalt av. Deretter var det nærmest som å sveve igjennom undersøkelsen, uten antydning til ubehag. Informasjonen var grundig, presis og lett forståelig, selv for en amatørpasient som meg. Og for en grundig gjennomgang i etterkant - både muntlig og skriftlig! Jeg rakk sågar å smette inn noe selvskryt om fisketur på fjellet:-). Hjertelig takk!

Koloskopi i trygge hender

Klinikk: Oslo Endoskopi AS Skrevet

For en fantastisk behandling, omsorg og ikke mist grundig forklaring på plagene, råd og veiledning både før, under og etter undersøkelsen. Ros til O'Leary og ikke minst sykepleieren.

Imøtekommende og trygge

Klinikk: Oslo Endoskopi AS Skrevet

Å gjøre en koloskopi er utfordrende når man som regel har utfordringer med mage/tarm som utgangspunkt. Jeg ble henvist til Dr. Desmond O`Leary av min fastlege. Helt fra innkallingen har jeg blitt ivaretatt på en særdeles god måte. Han selv er lett tilgjengelig for spørsmål rettet til undersøkelsen. Eva, som jobber ved hans side, er også en svært behagelig og god person i jobben sin. Begge viser en unik forståelse for den jobben de gjør hver dag. Det hjalp meg veldig mye.

Trygg og profft

Klinikk: Oslo Endoskopi AS Skrevet

Jeg var veldig nervøs før min undersøkelse, men sett i ettertid var det ingenting å grue seg til. Det var en rask prosess og det gjorde ikke vondt i det hele tatt pga dyktigheten til dr O’Leary og assistenten. Fikk endelig svar på hva som feiler min mage etter mange år med forskjellige leger som ikke har tatt mageproblemer seriøst nok. Kan varmt anbefale denne Oslo Endoskopi og dr O’Leary!

Profesjonalitet, imøtekommenhet og god infomasjon

Klinikk: Oslo Endoskopi AS Skrevet

Både O'Leary og hans assistent er svært profesjonelle og imøtekommende og tar godt vare på sine pasienter.
Før timen: Jeg hadde noen spørsmål i forkant som jeg sendte på sms og raskt fikk svar på. Jeg fikk time raskt også, og henvisning til nettsiden om viktig informasjon om forberedelser til undersøkelsen.
Ved ankomst: Jeg fikk god informasjon av den hyggelige assistenten da jeg kom. Det eneste som overrasket meg var at hun avfeide mine spede forsøk på å slippe beroligende (valium) med at det var rutine å gi det. Jeg har tidligere tatt gastroskopi et annet sted uten både bedøvelse og beroligende og det gikk helt greit, så jeg ønsket ikke beroligende denne gangen heller, da jeg ikke følte jeg trengte det og dessuten tåler slikt dårlig. Jeg nevnte det for Dr. O'Leary rett før undersøkelsen, og han sa heldigvis at det var mitt valg, men da hadde jeg allerede nålen i armen. Jeg anbefaler derfor å gi beskjed i forkant eller straks ved ankomst dersom man ikke ønsker beroligende eller bedøvelse.

Undersøkelsen: Desmond O'Leary forklarte hele prosedyren detaljert underveis og jeg følte meg veldig trygg og godt ivaretatt under undersøkelsen av både ham og assistenten. Begge var hyggelige og imøtekommende og gjorde en ubehagelig undersøkelse så behagelig som mulig.
Etter undersøkelsen: Dr. O'Leary ga meg svært god informasjon om funnene rett etter undersøkelsen og forklarte også årsakssammenhenger veldig godt.I tillegg fikk jeg mer informasjon av assistenten etterpå, og jeg fikk også med meg et detaljert skriv med informasjon om relevante tilstander, behandling og tiltak, med markeringer ved de avsnittene som var viktigst og mest relevante for meg. Dette har jeg ikke opplevd før, så det satte jeg stor pris på, da det er mye bedre med skriftlig informasjon enn bare en samtale etter undersøkelsen.
Klinikken er dessuten tilgjengelig for spørsmål på sms, noe som er veldig bra hvis man har spørsmål i forkant eller etterkant av undersøkelsen.

Jeg kan trygt anbefale Oslo Endoskopi og vil nok velge dem igjen hvis jeg må ta gastroskopi (eller koloskopi) igjen.