Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt

Bjørn Tvedt

Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt
Plastikkirurg og øre-nese-hals-lege

Om

Dr Bjørn Tvedt er spesialist i plastisk og øre-nese-hals kirurgi og er overlege ved Fornebuklinikken. Han er en av to i Norge som er internasjonalt sertifisert ansiktskirurg av IFFPSS  (International Federation of Facial Plastic Surgery Societies).  Dette er den mest anerkjente sertifiseringen i plastisk og rekonstruktiv ansiktskirurg,  og er den samme som gjelder for American Board of Facial Plastic and Reconstructive Surgery (ABFPRS).

Bjørn Tvedt har tidligere jobbet som konstituert overlege ved avd. for plastikk – og rekonstruktiv kirurgi, Universitetssykehuset i Oslo, Rikshospitalet 2007 og ved Klinikk Bunæs og Akademikliniken. Han har utført utallige neserekonstruksjoner og ansikt/hals-løft. I tillegg har han lang erfaring i rekonstruktiv brystkirurgi og annen kosmetisk kirurgi.

Bjørn Tvedt har også vært en aktiv deltager og foredragsholder på nasjonale og internasjonale kongresser.

• Plastikkirurgi
  • Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (1998)

Siste vurderinger av Bjørn Tvedt

Hyggelig, rolig, trygg og kunnskapsrik. Anbefales!

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Ble operert med facelift hos Bjørn Tvedt for litt over ett år siden. Han ble anbefalt av en lokal plastikk kirurg.
Bjørn Tvedt var ved konsultasjonen lyttende til mine ønsker og forklarte nøye var som var nødvendig å gjøre for best mulig resultat.
På klinikken ble jeg møtt av fantastisk hyggelig personell og følte meg veldig godt ivaretatt hele veien.
Jeg overnattet pga stor operasjon og søte omsorgsfulle sykepleiere var tilstede hele tiden og tok godt vare på meg.
Jeg er veldig fornøyd med resultatet som ble akkurat så naturlig som jeg ønsket. Får kommentarer på at jeg ser fresh og ungdommelig ut.
Etter operasjonen har jeg vært til kontroller og injeksjoner pga hevelse og smerter i arr bak ørene, og fått veldig god oppfølging for dette.
Det eneste minus er at jeg har ganske store poser under øynene og det ble ikke gjort noe med. Fikk tilbud om ny operasjon for dette, men det ble for dyrt for meg.
Kan likevel gi Bjørn Tvedt min beste anbefaling!!

Profesjonell og kunnskapsrik

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Opererte meg hos Bjørn Tvedt i Januar 2022. Neseplastikk. Hadde en krum neserygg som jeg ville rette opp slik at nesen ble helt rett. På konsultasjon anbefalte han å ta ned neseryggen slik at den ble helt rett og gjøre nesevingene mindre pluss få nesetippen litt mindre og at den pekte litt oppover. Dette for å få en feminin nese som passet til ansiktet mitt. Jeg stolte på han og resultate ble perfekt. Denne operasjonen har jeg tenkt på i over 15 år men ikke turt å gjennomføre. Jeg angrer ikke et sekund på dette. Jeg har fått økt selvtillit og elsker min nye nese både forfra og i profil. Resultatet er så naturlig. Dette er en plastikkirurg som virkelig er kunnskapsrik og vet akkurat hva han gjør.

Pålitelig, flink, estetisk sans, og hyggelig.

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Bjørn Tvedt gjorde meg mer pen og feminin, + at han gjorde noen ekstra kirurgiske inngrep som jeg ikke måtte betale for.

Han utførte kirugi på nesa og ansikt. Også Norwegian Butt Lift. Jeg er fornøyd.

Utrolig dyktig kirurg

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

En utrolig dyktig kirurg som lytter til pasientens ønsker, samtidig som han er tydelig på hva som er realistisk med tanke på endelig resultat. Angrer bare på at jeg ikke opererte nese hos ham tidligere.

En veldig dårlig opplevelse!

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Det har gått 2 år snart. Jeg sendte inn en klage til klinikken, men de svarte meg aldri...
Jeg tok øyeplastikk like før påskeferien 2 år siden og opplevde da jeg kom at alt var "stress". (En av de andre legene var blitt syke. Brukket armen). Etter operasjonen skulle jeg etter en uke ta av stingene. Jeg spurte sykepleier om hun var helt sikker på at stingene kunne tas? Jeg følte selv det var for tidlig. Jeg sa jeg venter heller en dag, før jeg reiser opp til fjellet for påskeferie. Ikke noe problem sa hun. Hun fjernet stingene og da jeg kom opp på fjellet og våknet neste dag var stingene "raknet". Min datter og mann ble helt sjokkerte av synet av blodige åpne øyelokk (tro meg jeg har bildebevis!). Jeg ringte akademiklinikken, men de var reist på ferie. Kan man virkelig operer og så stenge klinikken? Så ringte jeg kirurg Bjørn Tvedt (som var på påskeferie). Han ba min mann reise til et apotek og "stripse" meg. Min mann nektet, for han så at skaden var for stor og var helt sjokkert over synet i seg selv. Da Tvedt eller ingen annen kunne hjelpe meg endte vi opp på legevakta i Lillehammer hvor øyelokket mitt ble sydd av en skrekkslagen lege (uten bedøvelse!) som sa hun aldri hadde sett lignende. Hun visste ikke om hun gjorde det riktig, men måtte bare sy, for å unngå full betennelse. Jeg var på tlf med Tvedt flere ganger etter det (men dekningen var dårlig og han var på ferie), så jeg følte meg til bry. Han avsluttet ferien en dag tidligere og møtte meg på klinikken. Der måtte jeg klippes opp og sy ytterligere seks sting på det ene øyet. Jeg tok kontakt med klinikken flere ganger etter og sendte også inn en klage, uten noe som helst feed-back. Ingen svarte meg!. Hadde jeg sittet her med et flott resultat skulle jeg kanskje ikke nevnt dette, men resultatet ble ikke bra i det hele tatt. Eller det ble akkurat som før. Nå angrer jeg på at jeg gjorde dette, men synes det er utrolig arrogant av Akademiklinnikken og ikke ta kontakt med meg etter det jeg og min familie var gjennom. Kanskje en rabatt eller tilby noen produkter. Men de svarte meg aldri. Først nå, to år etterpå, orker jeg å ta kampen. Tviler på at klinikken gidder å svare. De har hatt sjansen flere ganger. Det er vel en pengemaskin som så mye annet... Bra for dere som har hatt god opplevelse. Men for meg har det satt dype sår...