Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt

Bjørn Tvedt

Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt
Plastikkirurg og øre-nese-hals-lege

Om

Dr Bjørn Tvedt er spesialist i plastisk og øre-nese-hals kirurgi og er overlege ved Fornebuklinikken. Han er en av to i Norge som er internasjonalt sertifisert ansiktskirurg av IFFPSS  (International Federation of Facial Plastic Surgery Societies).  Dette er den mest anerkjente sertifiseringen i plastisk og rekonstruktiv ansiktskirurg,  og er den samme som gjelder for American Board of Facial Plastic and Reconstructive Surgery (ABFPRS).

Bjørn Tvedt har tidligere jobbet som konstituert overlege ved avd. for plastikk – og rekonstruktiv kirurgi, Universitetssykehuset i Oslo, Rikshospitalet 2007 og ved Klinikk Bunæs og Akademikliniken. Han har utført utallige neserekonstruksjoner og ansikt/hals-løft. I tillegg har han lang erfaring i rekonstruktiv brystkirurgi og annen kosmetisk kirurgi.

Bjørn Tvedt har også vært en aktiv deltager og foredragsholder på nasjonale og internasjonale kongresser.

• Plastikkirurgi
  • Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (1998)

Siste vurderinger av Bjørn Tvedt

En veldig dårlig opplevelse!

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Det har gått 2 år snart. Jeg sendte inn en klage til klinikken, men de svarte meg aldri...
Jeg tok øyeplastikk like før påskeferien 2 år siden og opplevde da jeg kom at alt var "stress". (En av de andre legene var blitt syke. Brukket armen). Etter operasjonen skulle jeg etter en uke ta av stingene. Jeg spurte sykepleier om hun var helt sikker på at stingene kunne tas? Jeg følte selv det var for tidlig. Jeg sa jeg venter heller en dag, før jeg reiser opp til fjellet for påskeferie. Ikke noe problem sa hun. Hun fjernet stingene og da jeg kom opp på fjellet og våknet neste dag var stingene "raknet". Min datter og mann ble helt sjokkerte av synet av blodige åpne øyelokk (tro meg jeg har bildebevis!). Jeg ringte akademiklinikken, men de var reist på ferie. Kan man virkelig operer og så stenge klinikken? Så ringte jeg kirurg Bjørn Tvedt (som var på påskeferie). Han ba min mann reise til et apotek og "stripse" meg. Min mann nektet, for han så at skaden var for stor og var helt sjokkert over synet i seg selv. Da Tvedt eller ingen annen kunne hjelpe meg endte vi opp på legevakta i Lillehammer hvor øyelokket mitt ble sydd av en skrekkslagen lege (uten bedøvelse!) som sa hun aldri hadde sett lignende. Hun visste ikke om hun gjorde det riktig, men måtte bare sy, for å unngå full betennelse. Jeg var på tlf med Tvedt flere ganger etter det (men dekningen var dårlig og han var på ferie), så jeg følte meg til bry. Han avsluttet ferien en dag tidligere og møtte meg på klinikken. Der måtte jeg klippes opp og sy ytterligere seks sting på det ene øyet. Jeg tok kontakt med klinikken flere ganger etter og sendte også inn en klage, uten noe som helst feed-back. Ingen svarte meg!. Hadde jeg sittet her med et flott resultat skulle jeg kanskje ikke nevnt dette, men resultatet ble ikke bra i det hele tatt. Eller det ble akkurat som før. Nå angrer jeg på at jeg gjorde dette, men synes det er utrolig arrogant av Akademiklinnikken og ikke ta kontakt med meg etter det jeg og min familie var gjennom. Kanskje en rabatt eller tilby noen produkter. Men de svarte meg aldri. Først nå, to år etterpå, orker jeg å ta kampen. Tviler på at klinikken gidder å svare. De har hatt sjansen flere ganger. Det er vel en pengemaskin som så mye annet... Bra for dere som har hatt god opplevelse. Men for meg har det satt dype sår...

Blikk for detaljer!

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Jeg fikk utført øyelokksoperasjon og laser under øyer med mer i august 2021. Bjørn så med en gang hva som ville bli bra! Det var imponerende å oppleve hvordan han så ansiktet mitt øyeblikkelig. Strålende fornøyd med resultatet!

Profesjonell og gir fantastiske resultater.

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Helt siden jeg kan huske har jeg hatt komplekser for nesen min, det skulle ikke mer til enn noen frekke ord om den på ungdomskolen for å gjøre ting utholdelig.
I mange når passet jeg på at folk ikke så meg fra siden i spesielle vinkler, jeg plasserte meg alltid strategisk fra min "bedre side" selv om jeg ikke likte den heller. 20 år etter ungdomskolen var jeg var kommet til ett sted hvor jeg var utslitt av å gjemme meg, og jeg ønsket å kunne sette meg ved hvilket som helst middagsbord uten å tenke på hvordan nesen min juvet over bordet og hvordan jeg måtte sitte ett spesielt sted. Så jeg tok skrittet etter å ha hørt mye bra om Akademiklinikken og om Bjørn Tvedt og i anmeldelsene hørtes det akkurat ut som det jeg ønsket meg, en liten nese som feminint og pent smeltet inn i ansiktet- og det var akkurat det jeg fikk. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med resultatet, nå er jeg selvsikker for første gang i en alder av 34. Jeg fikk en fantastisk behandling av Akademiklinikken og Bjørn Tvedt. Ble beroliget og tatt godt vare på av alle som jeg var i kontakt med. Så til alle som ønsker seg en kirurg som virkelig ser og forstår hva du ønsker deg og klarer å gi deg det, så vil jeg på det varmeste anbefale Bjørn Tvedt.

Neseoperasjon, så fornøyd!!

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Jeg opererte nesen min hos Bjørn i November 2021. Jeg hadde tenkt på å operere nesen i 12 år og bestemte meg endelig for å gjøre det. Jeg så på mange forskjellige klinikker i Oslo, men etter å ha lest vurderinger på legelistene og lest om klinikken så bestemte jeg meg for Akademikliniken. Jeg er utrolig fornøyd med valget mitt!

Bjørn så akkurat det jeg så, og foreslo hva som kunne gjøres med nesen. Jeg følte meg veldig komfortabel og i trygge hender med en gang. Jeg har alltid vært litt skeptisk på å ta neseoperasjon i Norge, da det ikke gjennomføres like mange neseoperasjoner her som i andre land, så det var veldig viktig for meg å finne en erfaren og flink kirurg, og det er Bjørn! Jeg er utrolig glad for at jeg valgte å operere meg hos han.

På selve operasjonsdagen ble jeg veldig godt ivaretatt. Jeg ble tatt i mot av en sykepleier og snakket med henne, deretter snakket jeg med anestesilegen og rett før operasjonen møtte jeg Bjørn som tegnet på nesen og tok bilder av den. Jeg var veldig nervøs før operasjonen og narkosen, men de som jobber der er så hyggelige, så nervøsiteten forsvant etterhvert. Da jeg våknet fra narkosen var jeg veldig trøtt og kjente litt ubehag, men jeg fikk smertestillende med en gang. Jeg følte meg godt passet på av sykepleierne etter operasjonen.

Den første kvelden var definitivt den verste, man får ikke sove så mye, og jeg ble veldig kvalm av all medisinen jeg hadde tatt. Da jeg fikk tatt ut tampongene av nesen dagen etter følte jeg meg mye bedre. Jeg vil si at de tre første dagene var ganske ukomfortable, jeg ble veldig hoven i ansiktet, men jeg hadde ikke så mye smerter. Jeg fikk et bittelite blåmerke under venstre øyet, og et litt større under høyre øye, men det forsvant etter 2 uker.

Jeg er så utrolig fornøyd med resultatet!! Det er akkurat det jeg har ønsket meg i alle disse årene. Nesen min har blitt så fin. Jeg ville endre på en del: løfte tippen (slik at den ikke går nedover når jeg smiler), rette ut nesen, og gjøre neseborene mindre. Nesen min ser så naturlig ut. Tippen er løftet, neseborene er blitt mindre, og i profil er den så søt og fin!

Jeg er veldig glad for at jeg opererte nesen min i Norge, og på Akademiklinikken, oppfølingen har vært veldig god. (Kan ikke tenke meg at det er like god oppføling i utlandet). Det jeg også er veldig fornøyd med er at det var samme sykepleier som tok meg i mot og passet på meg på operasjonsdagen, som og tok ut tampongene fra nesen dagen etter og tok av gipsen. Veldig fint å ha en sykepleier som «følger» deg gjennom hele prosessen.

Håper denne tilbakemeldingen hjelper deg som vurderer å operere nesen og gjør det litt lettere å velge klinikk. Anbefaler alle som er usikre på om de vil operere i Norge eller i utlandet om å gjøre det i Norge! Her er du i trygge hender.

Jeg anbefaler virkelig Dr. Tvedt på det sterkeste! Han er en veldig flink kirurg som lytter til deg som pasient, og dine ønsker!

Tryg, diskret og kvalificeret

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Efter at have ventet i lidt over 20 år, skulle det vise sig at en reklame på siden af en bus i København ville sende mig til Akademiklinikken og Bjørn Tvedt.

I mange mange år har det været et personligt ønske at få foretaget intimkosmetisk kirugi - i det her tilfælde en forlængelse og fortykkelse af penis. Det har ikke været muligt i Danmark siden [navn fjernet av moderator] udførte lignende operationer og ofte efterlod patienter med misdannede og ikke funktionelle penis.
I mange år holdt jeg et vågent øje med intim kirugiske indgreb i Asien og USA, men ønskede ikke at rejse langt i tilfælde af komplikationer. Derfor var det ekstra bonus at Bjørn og Akademiklinikken holder til i Oslo.

Pre-op samtale blev foretaget via webcam og var informativ og tryghedsskabende.
Selve dagen for operationen foregik uden stress og med uddybende information.

Pre-op var jeg behagelig smertedækket og blev indkvarteret på nærliggende hotel. De ansatte på hotellet er bekendt med Akademiklinikkens operationer og patienter så de tilbød et check up kl 22 om aftenen og igen kl 8 om morgenen næste dag.

Jeg valgte selv at tage retur til København dagen efter operationen, så den opfølgende post-op samtale blev på telefon.

Jeg har været ekstremt tilfreds med hele vejen igennem. Meget af forløbet har været mental forberedelse gennem mange år. Ofte er utilfredshed med egen størrelse af penis forbundet med misforstået selvopfattelse. Mange mænd syns desuden dette er forbundet med et vis tabu og en stigmatisering, da mandens maskulinitet sidder i mellem hans ben. Men dette på trods, behøver intim kirugi jo ikke kun være for de udvalgte. Hvis man har gjort sig nøje overvejelser og sat sig ind i at "det umulige ikke er muligt" - dvs, man forlader ikke klinikken med et urealistisk resultat - så kan en operation sagtens være løsningen til en bedre selvværdsfølelse, større maskulin glæde og en indre ro fx ved situationer hvor man skal vise sig afklædt - i omklædningsrum, på strand eller i soveværelset.

Jeg har personligt oplevet større selvværd, en bedre forståelse og en ro. Jeg har nu gjort det der var muligt. Der er ikke mere "fysiskt" der kan gøres og resten af arbejdet ligger i mit hovede.

Stor respekt til Bjørn og hans team for at kaste sig over denne behandlingsform og være førende på området i skandinavien.