Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt

Bjørn Tvedt

Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt
Plastikkirurg og øre-nese-hals-lege

Om

Dr Bjørn Tvedt er spesialist i plastisk og øre-nese-hals kirurgi og er overlege ved Fornebuklinikken. Han er en av to i Norge som er internasjonalt sertifisert ansiktskirurg av IFFPSS  (International Federation of Facial Plastic Surgery Societies).  Dette er den mest anerkjente sertifiseringen i plastisk og rekonstruktiv ansiktskirurg,  og er den samme som gjelder for American Board of Facial Plastic and Reconstructive Surgery (ABFPRS).

Bjørn Tvedt har tidligere jobbet som konstituert overlege ved avd. for plastikk – og rekonstruktiv kirurgi, Universitetssykehuset i Oslo, Rikshospitalet 2007 og ved Klinikk Bunæs og Akademikliniken. Han har utført utallige neserekonstruksjoner og ansikt/hals-løft. I tillegg har han lang erfaring i rekonstruktiv brystkirurgi og annen kosmetisk kirurgi.

Bjørn Tvedt har også vært en aktiv deltager og foredragsholder på nasjonale og internasjonale kongresser.

• Plastikkirurgi
  • Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (1998)

Siste vurderinger av Bjørn Tvedt

Dr. Bjørn Tvedt. Ingen over, ingen ved siden av.

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Dr. Bjørn Tvedt. Ingen over ingen ved siden av.
En kirurg som kan sakene sine! Han ser ikke bare en ting, men helheten. Er ærlig på en fin måte så man føler seg trygg og ivaretatt.
Valget var lett når jeg skulle legge kroppen min i en kirurgs hånd. Jeg har tatt full bukplastikk, figurforming med fettsuging, mini BBL og dobbelthake. Resultatene er over all forventning og jeg kunne ikke blitt mer fornøyd.
En varm og jordnær kirurg, samtidig som han har et estetisk blikk i verdensklasse.
Er så overlykkelig og for første gang, jeg glede meg til å ta på en bikini igjen! Tusen takk.

Sympatisk og dyktig.

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Er 68 år, frisk og aktiv, og følte meg fremdeles ung. Bortsett fra når jeg så meg selv i speilet. Har et lite, smalt ansikt, og når huden nå var blitt slapp og rynkete, så syntes jeg at jeg så gammel og sliten ut.
Jeg endte opp med å vurdere face-lift. Det er jo en ganske drastisk beslutning, så jeg brukte vel et år på å veie for og imot, samtidig som jeg gjorde research for å finne den beste kirurgen.
Jeg ble anbefalt Bjørn Tvedt ved Akademiklinikken i Oslo, og etter å ha lest hans kompetanse samt tilbakemeldinger fra pasienter, følte jeg meg trygg på at jeg hadde valgt den rette.
Konsultasjonen var en veldig god opplevelse, ble møtt av en meget sympatisk mann som tok seg god tid til å lytte og svare på spørsmål og viste meg hva som kunne gjøres for å få et best mulig resultat.
Endte opp med fettsuging av hals og oppstramming av hals og ansikt, samt øyenbrynsløft, fettfylling i nede og øvre øyenlokksregion, i tillegg til CO2 laser under øyne og crotonpeel over overleppe.
Var selvfølgelig litt engstelig i forkant av operasjonen, men det forsvant når jeg kom til klinikken og ble møtt av Bjørn og de andre hyggelige og omtenksomme personene som var i operasjonsteamet.
Valgte å overnatte på klinikken etter en såpass omfattende operasjon, og der ble jeg veldig godt tatt vare på. Er overrasket over hvor lite smerter jeg hadde i etterkant, og jeg trengte ikke bruke opp alle de smertestillende tablettene jeg fikk til dagene etter operasjonen.
Arrene har grodd fint, men det jeg var mest engstelig for ikke skulle hele tilfredestillende var crotonpeel’en over overleppen. Selv om jeg ble beroliget med at alt så fint ut og at sårene og rødheten ville leges etter hvert, fikk jeg god og jevnlig oppfølging så lenge jeg trengte det etter at jeg hadde reist hjem (bor på sørlandet).
Nå er det 3,5 måneder siden jeg ble operert, og selv om man må vente ca. 6 måneder på det helt endelige resultatet, er det allerede nå over all forventning. Ser ut som jeg føler meg, frisk og opplagt.
For mitt vedkommende kan jeg trygt si at det ansiktet jeg ser i speilet nå har gitt meg betydelig økt livskvalitet, og jeg kan trygt gi Bjørn Tvedt min beste anbefaling.

Anbefales på det sterkeste

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Jeg vil gjerne dele min erfaring med neseoperasjon og spesielt valg av kirurg, med et ønske om å hjelpe andre i denne prosessen. Samt understreke hvor mye hjelp jeg har fått fra Bjørn Tvedt på Akademikerklinikken i etterkant av en operasjon foretatt i utlandet.

Hele livet har jeg hatt komplekser for nesen min, og bestemte meg etter flere år for å gjøre noe med dette. I forbindelse med valg av klinikk og kirurg, gjorde jeg svært mye research og var opptatt av å finne den beste kirurgen. Jeg begynte søket i i Norge og Oslo, men opplevde at mangel på review/omtaler gjorde det vanskelig å bli trygg/velge basert på lite informasjon.

Etter en stund dro jeg på konsultasjon til Bjørn Tvedt. Han virket svært dyktig, og gjorde meg i utgangspunktet veldig trygg. Utfordringen var, igjen, at mangel på informasjon om andres erfaringer, gjorde at jeg valgte å søke videre. Jeg begynte å søke i utlandet. Etter en stund fant jeg en kirurg i London, som virket anerkjent og veldig velomtalt. Mange hadde delt positive erfaringer med han og dette var viktig for meg. Jeg lot meg påvirke av det jeg leste på nettet.

Å velge en utenlands kirurg skulle også vise seg å være uheldig og et valg jeg har angret på. En neseoperasjon er kompleks og jeg hadde større behov for oppfølging i etterkant enn jeg hadde sett for meg. Dette var vanskelig særlig mtp. den fysiske avstanden. Hadde jeg valgt en kirurg i Norge, kunne jeg fått tettere oppfølging i etterkant rundt mine bekymringer. Jeg slet særlig med hevelser og arrvev i nesen, som skapte utrolig mye uro og stress. Jeg følte meg ikke fin og var redd for at resultatet ikke ble som jeg hadde ønsket. Det skulle også vise seg at den utenlandske kirurgen ikke hadde den bakgrunnen og utdanningen jeg trodde. Poenget mitt er at man ikke skal stole på alt man leser på nettet.

Etter et par år med bekymringer tok jeg igjen kontakt med Bjørn Tvedt. Jeg visste at han var den beste i Norge og hadde jo en veldig god erfaring fra den første konsultasjonen. Bjørn tok meg imot med åpne armer, sa at han skulle hjelpe meg, og fikk meg umiddelbart til å føle meg trygg og ivaretatt igjen. Til tross for at jeg ikke valgte Bjørn som kirurg, noe jeg angrer på i etterkant, har han gitt meg den beste oppfølgingen og har hjulpet meg med å behandle de problemene jeg hadde. Han har foretatt flere etterbehandlinger på meg som har redusert hevelser og arrvev, og har gjort at resultatet endelig er utrolig mye bedre.

Hadde jeg skulle valgt kirurg på nytt, hadde jeg ikke vært i tvil - jeg hadde valgt Bjørn. Håper denne omtalen kan være til hjelp for andre som skal gjennom en stor og omfattende operasjon. Jeg kan på det varmeste anbefale Bjørn Tvedt, og råder alle til å nøye vurdere om utenlandsk behandling er verdt det. Jeg hadde ikke gjort det i utlandet igjen!

En trygg og god opplevelse

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Jeg var i mange år plaget med store poser under øynene som fikk meg til å se uopplagt og syk ut. Pga alder og mine øynes form var ikke dette et enkelt inngrep. Etter konsultasjon med Bjørn Tvedt følte jeg meg trygg nok til å gjøre noe med dette. Jeg er svært fornøyd med resultatet som ble veldig naturlig og slik jeg hadde håpet. I tillegg til å være dyktig kirurg, er dr. Tvedt god til å kommunisere, og fantastisk tålmodig og flink til å følge opp pasientene.

Dyktig til fingerspissene

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Å møte Bjørn var for meg som å møte meg selv. Jeg behøvde ikke gå en meter lenger i mitt søk etter plastkirurg. Ved å gi ham ønsket mitt i stikkordsform og deretter spørre ham «Hva ser du.. Og hva ville du gjort om du var meg» svarte han utelukkende rett hver gang. Det var unødvendig å bruke mange ord, han forstod: En fantastisk gave av de sjeldne. Og han gir et enderesultat som er så naturtro og vakkert utført at ordene mine her er for fattige.

Han utførte neseplastikk, body sculpting, fettsuging og brystoperasjon på meg.

Bjørn Tvedt; Du er verdt hver krone. Tusen takk for jobben du har gjort for meg -og de skulle alle bare visst hvor usedvanlig dyktig og medmenneskelig du er :)

Dette er mannen verdt å lande på om du vurderer plastkirurgi. 10 av 10 på alle parametre.