Profilbilde av plastikkirurg Jørgen Utvoll

Jørgen Utvoll

Profilbilde av plastikkirurg Jørgen Utvoll
Plastikkirurg

Om

Dr. Jørgen Utvoll er spesialist i plastisk- og rekonstruktiv kirurgi. Han studerte medisin i Oslo og har lang erfaring innen alle former for brystkirurgi. Han er spesielt interessert i bryst og ansiktskirurgi.

Dr. Utvoll er partner og overlege ved Fornebuklinikken. Han har tidligere vært overlege ved plastikkirurgisk avdeling på Ullevål og Rikshospitalet ved Oslo universitetssykehus. Han har også arbeidet som assistentlege ved ortopedisk avdeling ved samme sykehus.

Han har gjennomført studie om smertebehandling hos pasienter operert med brystrekonstruksjon og har holdt presentasjoner på internasjonal kongresser og nasjonale kurs.

Dr. Utvoll er medlem i Den norske legeforening, Norsk plastikkirurgisk forening, Norsk forening for estetisk plastikkirurgi, International Society of Aesthetic Plastic Surgery (ISAPS), European Board of Plastic, Reconstructive and Aesthetic Surgery (EBOPRAS) og er leder av Spesialitetskomiteen i Plastikkirurgi i Norge.

Plastikkirurgi

Autorisasjon (2002)

Jørgen Utvoll er plastikkirurg i Bærum

Siste vurderinger av Jørgen Utvoll

Trygg og dyktig kirurg!

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Jeg hadde allerede vært på 2 andre konsultasjoner før jeg bestemte meg for å ta konsultasjon nummer 3 på Fornebuklinikken, der fikk jeg time hos Jørgen Utvoll. Skjønte med en gang at hvis jeg virkelig skal ta en brystforstørrelse så er Jørgen som skal operere meg, og sånn ble det! Han er behagelig og flink til å lytte. Jeg følte meg veldig godt ivaretatt både før og etter operasjonen. Resultatet ble akkurat som ønsket🙏 Jeg oppfatter at Jørgen er opptatt av at det skal bli estetisk pent og at han gjør sitt beste for at pasienten får ønsket sitt oppfylt. Anbefaler Jørgen Utvoll til alle som skal utføre en brystforstørrelse!

Veldig fornøyd! Har fått et nytt liv etter operasjonen.

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Jeg hadde delte magemuskler etter to svangerskap og fikk sydd sammen magemusklene samt fjernet fett og overflødig hud på magen i april 2021. Jeg hadde gått med delte magemuskler og store ryggplager i åtte år men vært for redd for operasjonen til å gjøre noe med plagene. Til slutt ble smertene så store at jeg så meg nødt til å bestille tid for en konsultasjon.

Møtet med Dr. Utvoll var veldig positivt. Han var hyggelig, tålmodig, grundig og kunnskapsrik. Han tok seg tid til å svare på alle spørsmål jeg hadde, han forklarte i detalj og tok bekymringene mine på alvor. Han ga meg grundig informasjon om hva jeg kunne forvente meg i tiden etter operasjonen, noe jeg var veldig glad for i etterkant. Jeg opplevde ham som seriøs og følte meg trygg.

Jeg var også veldig redd for narkose, også dette tok han på alvor. Jeg fikk snakke med anestesilegen på telefon etter konsultasjonen hos Dr Utvoll og fikk svar på alle mine spørsmål vedrørende narkose. Til tross for at både Dr Utvoll, anestesilegen og en sykepleier jeg også snakket med brukte mye tid på meg, følte jeg aldri noe press til å bestille tid for operasjon. Tvert i mot ble jeg rådet til i tenke på det og ta ting i mitt eget tempo. Det var betryggende å føle at jeg ble møtt av seriøst helsepersonell, ikke selgere.

Jeg bestemte meg for å gjennomføre operasjonen, og har ikke angret et sekund. På selve operasjonsdagen ble jeg tatt godt vare på fra det øyeblikket jeg gikk inn døra. Alt ble gjort grundig og veldig profesjonelt, og alle jeg var i kontakt med var utrolig omsorgsfulle. Da jeg kom hjem etter operasjonen ble jeg fulgt opp av sykepleiere så ofte jeg trengte. De var hyggelige og lett tilgjengelige, og var de usikre på noe jeg spurte om så konfererte de med Dr Utvoll og ringte meg opp igjen.

I etterkant av inngrepet har jeg ikke hatt noen form for komplikasjoner, ingen infeksjoner, alt har grodd veldig pent. Resultatet er mye bedre enn jeg hadde våget å drømme om på forhånd. Ryggplagene er forsvunnet, og magen er flat! Jeg hadde egentlig gitt opp å få tilbake en kropp som fungerer normalt, og hadde gitt opp å finne klær som passer etter å ha hatt hengemage i åtte år. Jeg er veldig fornøyd og virkelig takknemlig over at hele opplevelsen og resultatet ble så bra. Jeg kan trygt anbefale Dr Utvoll til andre som vurderer å gjennomføre samme inngrep.

Trygg- perfeksjon

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Jeg var på Fornebuklinikken for å legge inn silikonimplantater. Jeg var ganske redd og usikker, men med en gang jeg pratet med Dr.Utvoll skjønte jeg at jeg var i gode hender. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd! Utvoll er utrolig dyktig i faget, og har et øye for perfeksjon. Kunne ikke valgt en bedre klinikk eller kirurg til dette inngrepet.

Dyktig og profesjonell

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Dr. Utvoll er meget dyktig, og jeg følte meg veldig godt ivaretatt da jeg var hos han! Han var veldig nøye og opptatt av detaljer. Resultatet ble kjempebra! Anbefaler han på det varmeste!

Presis og dyktig lege

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Veldig fornøyd med timen min hos Utvoll. Følte meg tatt på alvor, alt jeg spurte om ble sjekket opp og svart på og han var interessert i å finne ut hva jeg ville gjøre videre.

Anbefaler denne legen varmt!