Abdullah Mohammud

Nevrolog
Mann, 45 år

Om

Abdullah Mohammud er spesialist i nevrologi med lang erfaring innen utredning og behandling av nevrologiske sykdommer. Han har arbeidet som overlege ved Oslo universitetssykehus siden 2017 og har tidligere erfaring fra blant annet Rikshospitalet, Sykehuset Østfold og Sykehuset Telemark.

Gjennom sitt arbeid har Abdullah Mohammud opparbeidet bred kompetanse innen generell nevrologi, hjerneslag og akutte nevrologiske tilstander. Han har også arbeidet med søvnrelaterte nevrologiske sykdommer, særlig sentrale hypersomnilidelser og narkolepsi etter H1N1-vaksinasjon.

Han har erfaring med poliklinisk utredning og oppfølging av pasienter med nevrologiske plager, samt vurdering av nevrokirurgiske pasienter før akutte innleggelser og operasjoner. I tillegg har han undervist sykepleiere under videreutdanning i akuttmedisin og akuttsykepleie.

Spesialisering

Nevrologi

Godkjenning

Autorisasjon (2010)

Offentlig avtale

Ja. Har avtale ved Smerteklinikken

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Colosseumklinikken Medisinske Senter Telefonnummer 23 19 60 40 23 19 60 ...
Sørkedalsveien 10C 0369 Oslo
Abdullah Mohammud er nevrolog i Oslo

Brukernes vurderinger

Om vurderingene

Om vurderingene

Legelisten publiserer vurderinger skrevet av pasienter og, i noen tilfeller, deres pårørende.

Alle vurderinger blir moderert for å sikre kvaliteten i det som blir publisert. Vurderinger som er i tråd med våre retningslinjer blir publisert, i motsatt fall blir de avvist. Brukere mottar varsel om vurderingen deres blir publisert eller avvist. Hvis den blir avvist angis, som hovedregel, årsak til avvisningen.

Vurderinger vises i kronologisk rekkefølge. De nyeste vurderingene vises øverst. Gjennomsnittlig skår for behandlere og klinikker beregnes som et vanlig gjennomsnitt der alle vurderinger vektes likt. Kun publiserte vurderinger medregnes i gjennomsnittet.

Noen klinikker og behandlere kjøper tjenester av Legelisten, for eksempel Premium Profil. Slike avtaler mellom klinikker, behandlere og Legelisten påvirker ikke om vurderinger blir publisert eller avvist.

Mer informasjon om vurderinger kan finnes på siden Ofte stilte spørsmål.

Samlet vurdering
(90)
90 vurderinger
Tilgjengelighet
(75)
75 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(80)
80 vurderinger
Service
(75)
75 vurderinger

Siste vurderinger av Abdullah Mohammud

Helt fantastisk mottakelse

Klinikk: Smerteklinikken Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har vært hos mange hundre leger, og kom til Abdullah for migrene. Han så hele meg, og ikke bare nok en pasient med stresshodepine. Jeg kan ikke få anbefalt ham nok.

Beste Smerteklinikk

Klinikk: Smerteklinikken Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Personalet her møter deg med varme, trygghet og ekte omsorg. Fra første stund føler man seg sett, hørt og ivaretatt på en måte som dessverre er sjelden å oppleve i dagens helsevesen.

Behandlingen jeg har fått hos dr. Abdullah og teamet hans har hatt stor betydning for både fysisk smerte, stress og angst. De tar kroniske plager på alvor og møter pasientene med respekt, forståelse og høy faglig kompetanse.

Klinikken drives på en måte som helsevesenet generelt kunne lært mye av – her står mennesket i sentrum. For meg, og mange andre, har behandlingen vært enestående og gitt livskvalitet i en vanskelig hverdag.

Dere som jobber her er helt suverene. Tusen hjertelig takk for all smertebehandling, omsorg og støtte gjennom de siste årene. Den tryggheten og hjelpen dere gir, løfter meg opp i en ellers mørk tilværelse.

Takk for alt, til hele teamet

Kunnskapsrik og helhetlig

Klinikk: Smerteklinikken Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Veldig god første opplevelse hos denne legen. Opplevde ham som faglig dyktig, grundig og lyttende. Han stilte gode spørsmål og så helheten i situasjonen, ikke bare her og nå, noe jeg opplevde som veldig betryggende. Jeg fikk gode råd, lærte mye nytt og følte at han tok seg tid til å forklare ting på en tydelig og forståelig måte. Det var også positivt at han hadde fokus både på behandling på kort sikt og videre oppfølging over tid. Følte meg godt ivaretatt gjennom hele konsultasjonen. De andre ansatte ved klinikken var også veldig hyggelige og profesjonelle.

Sjokkert

Klinikk: Smerteklinikken Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Hadde første konsultasjon der for noen uker siden. Og jeg ble hverken sett eller hørt. Og det virket som han ikke kunne faget sitt. Han undersøkte meg ikke eller lyttet til mine plager. Mest sjokkerende var at han ba meg skrive en positiv omtalelse på Google og legelisten. Han ga meg intravenøs behandling og jeg spurte hva det var han ga meg og det var tre medikamenter og han ga meg Ketamin første gang,noe som ble svært ubehagelig men han brydde seg ikke om det. Dit skal jeg aldri tilbake og vil ikke anbefale noen å gå dit. Som helsepersonell selv så må man kunne forklare for pasienten hva man gir og hvorfor. Venter i 8 mnd på time og hadde en forferdelig opplevelse som gjorde smertesituasjonen verre for meg. Og få Ketamin første gang var ubehagelig. Og så skuffende å ikke bli lyttet til og i tillegg sitte igjen med å ikke bli lyttet til men følelsen av å være på et samlebånd. Og han behandlet pasienter med injeksjoner utenfor kontoret slik at alle kunne se. Anbefales ikke og tør aldri dra tilbake. Alt var uprofesjonelt fra start til slutt. Anbefales på ingen måte å bli henvist til dr Abdullah Mohammud på Smerteklikken AS. Styr unna!!!

Abdullah Mohammud En av de beste – grundig, lyttende og virkelig dyktig

Klinikk: Smerteklinikken Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har hatt en svært sammensatt og langvarig helsetilstand etter en hjernerystelse, med kroniske smerter, utmattelse, svimmelhet og store funksjonsvansker. Etter mange år med behandling som bare ga kortvarig effekt, var jeg heldig som fikk time hos denne spesialisten ved Smertepoliklinikken.

Han er utrolig grundig og lyttende. Han tok seg virkelig tid til å forstå hele situasjonen min – ikke bare smertene, men også hvordan dette påvirket søvn, energi, hverdag og psykisk helse. Han så meg som et helt menneske, ikke bare en diagnoseliste.

Det jeg setter aller mest pris på, er at han ikke ga opp selv om mange behandlinger hadde sviktet tidligere. Han la en helhetlig plan med målrettet behandling, samtidig som han var ærlig og realistisk om hva som kunne oppnås. Infusjonsbehandlingen han satte i gang ga meg endelig et avbrekk fra smertene – noe ingen andre hadde klart på en stund.

Dette er en spesialist jeg virkelig stoler på. Han er kunnskapsrik, empatisk, strukturert og fremfor alt – han gjør en forskjell for pasienter med komplekse, langvarige smerteplager.

Anbefales på det varmeste.

Vis flere...