Vi har lagt til psykiatere

En psykiater er en lege med godkjent videreutdanning i psykiatri. Psykiatri er læren om psykiske lidelser og behandlingen av disse. Vi har nå lagt til avtalespesialistene og de psykiaterne som arbeider privat.

Trenger du en psykolog? Sjekk vår oversikt:
Psykiaterer i Oslo
Psykiaterer i Bergen
Psykiaterer i Trondheim
Psykiaterer i Stavanger
Psykiaterer i Bærum
Psykologer i Kristiansand

For psykiaterer i alle andre kommuner, se vår oversikt her.

Se oversikten over barne- og ungdomspsykiatere her

Jeg finner ikke spesialisten jeg har gått til i listene deres?

Kontakt oss med spesialistens navn og evnt. klinikk, så skal vi få oppdatert oversikten.

Hva er forskjellen på «offentlige» og «private» spesialister?

Når man skal velge spesialist er det viktig å vite om man ønsker å gå til en privat eller offentlig spesialist. Her er de viktigste forskjellene:

• Offentlige spesialister: dette er leger som har avtaler med helseforetakene og således er offentlig subsidiert. For å gå til en offentlig lege MÅ du ha henvisning fra fastlegen eller en annen lege. På grunn av den offentlige subsidieringen vil egenandeler pasienten betaler som oftest være ganske begrenset. Offentlige leger kan ha relativt lange ventetider.
  • Private spesialister: dette er leger som ikke har avtaler med helseforetakene og hvor pasienten betaler hele regningen selv. For pasienten er det altså mye dyrere å gå til en privat lege enn en offentlig. Til gjengjeld trenger man ikke henvisning og ventetiden er som oftest kortere.

Finner du noen feil eller har du forslag til hvordan vi kan forbedre tjenesten? Ta kontakt!