Psykologer på Legelisten.no

Etter å ha gjennomført en prøveperiode kan vi nå annonsere at psykologer er lagt til i oversikten vår.

Trenger du en psykolog? Sjekk vår oversikt
Psykolog i Oslo
Psykolog i Bergen
Psykolog i Trondheim
Psykolog i Stavanger
Psykolog i Bærum
Psykologer i Kristiansand

For psykologer i alle andre kommuner, se vår oversikt her.

Jeg finner ikke psykologen jeg har gått til i listene deres?

Kontakt oss med psykologens navn og evnt. klinikk, så skal vi få oppdatert oversikten.

Hva er forskjellen på «offentlige» og «private» psykologer?

Når man skal velge psykolog er det viktig å vite om man ønsker å gå til en privat eller offentlig psykolog. Her er de viktigste forskjellene:

• Offentlige psykologer: dette er psykologer som har avtaler med helseforetakene og således er offentlig subsidiert. For å gå til en offentlig psykolog MÅ du ha henvisning fra fastlegen eller en annen lege. På grunn av den offentlige subsidieringen vil egenandeler pasienten betaler som oftest være ganske begrenset. Offentlige psykologer kan ha relativt lange ventetider.
  • Private psykologer: dette er psykologer som ikke har avtaler med helseforetakene og hvor pasienten betaler hele regningen selv. For pasienten er det altså mye dyrere å gå til en privat psykolog enn en offentlig. Til gjengjeld trenger man ikke henvisning og ventetiden er som oftest kortere.

Finner du noen feil eller har du forslag til hvordan vi kan forbedre tjenesten? Ta kontakt!