Hva vil vi Legelisten.no skal være?

Er du fornøyd med fastlegen din? Eller er du lei og oppgitt og ønsker å finne deg en ny lege? Det finnes over 4000 fastleger i Norge og veldig mange av dem er veldig gode. Fastlegeordningen er en av de best likte offentlige tjenestene i Norge i dag. Flinke leger kombinert med valgfrihet til å velge den legen man selv ønsker, er trolig noe av forklaringen på hvorfor fastlegeordningen er så godt likt.

Men ikke alle er like fornøyde med fastlegen sin. Og av og til er man nødt til å finne en ny en hvis man for eksempel flytter eller hvis legen går av med pensjon. Hvordan går man så frem for å finne en ny lege? I Oslo er det nesten 500 fastleger og i Bergen er det over 200. Å velge én lege er litt som å finne nåla i høystakken.

Det er her vi, altså Legelisten.no, ønsker å gjøre en forskjell. Vi ønsker å tilby mest mulig relevant informasjon om fastlegene som er tilgjengelig i Norge. Vi ønsker å gjøre denne informasjonen enkelt tilgjengelig gjennom gode brukergrensesnitt og god søkefunksjonalitet. På denne måten ønsker vi å gjøre det lettere for deg å finne akkurat den legen du vil bli fornøyd med.

Men vel så viktig som den informasjonen vi samler sammen, er den informasjonen du kan bidra med. Har du en erfaring med en fastlege som du vil dele med andre? Det kan være en god erfaring, eller en mindre god erfaring. Uansett, hvis du deler dine erfaringer med en lege, så vil det hjelpe andre som er i ferd med å søke etter en ny lege. Vi oppfordrer derfor alle våre brukere: finn din nåværende fastlege, eller en fastlege du tidligere har hatt, og skriv en vurdering av han eller henne. Da hjelper du alle andre som er på jakt etter ny fastlege.

Siden vi lanserer i dag, 26. mai 2012, er fremdeles en betaversjon. Vi ønsker dine innspill om hvordan vi kan utvikle denne siden til å bli enda bedre for våre brukere. Har du tips eller ideer, så send oss veldig gjerne en mail til post@legelisten.no. Vi ser frem til å høre fra deg!