Over 10 000 vurderinger publisert!

Etter mange innkomne vurderinger som følge av oppslag i NRK og andre medier, har vi nå endelig kommet oss ajour. Vi har i løpet av de siste par ukene fått inn og publisert tusenvis av vurderinger og køen av vurderinger som lå til gjennomlesning er endelig borte. Vi har nå en database med godt over 10 000 vurderinger og nye vurderinger tikker hele tiden inn. Vi tror og håper disse vurderingene vil være en nyttig informasjonskilde for alle som er i ferd med å bytte til en ny fastlege.

Hvis du fremdeles ikke ser din vurdering på siden, så er det trolig fordi denne på en eller annen måte var i strid med våre retningslinjer. De vanligste bruddene på retningslinjer som vi opplever er følgende:

• Vurderinger som henviser til hva andre mener om legen, som for eksempel: "hele bygda synes han er topp" eller "en venn av meg fikk veldig dårlig behandling av denne legen". Vurderinger skal kun baseres på egne erfaringer og vurderinger som inneholder slike påstander blir derfor ikke publisert.
  • Vurderinger som inneholder anklager om feildiagnostisering eller feilbehandling godtas heller ikke. Det er en krevende faglig jobb å avgjøre hva som faktisk er feildiagnostisering eller -behandling, så unngå å skrive om dette i vurderinger.

Er du fortsatt i tvil om hva som har skjedd med vurderingen din, eller har du tips eller forslag om hvordan vi kan bli bedre, så vil vi veldig gjerne høre fra deg. Send oss i så fall en mail på post@legelisten.no!