Folk fra Fredrikstad mer engasjert enn Bergensere og Trøndere?

Så langt har folk fra hele landet lagt inn vurderinger på Legelisten.no for å hjelpe andre å finne gode fastleger. Men det viser seg at noen er mer engasjert enn andre.

Vi hadde forventet topp tre listen over vurderinger i byer til å være de tre største byene i landet, men nå har Fredrikstad sneket seg inn på andreplass etter Oslo. Det er altså flere vurderinger som kommer inn fra Fredrikstad enn både Bergen og Trondheim.

Ellers ser vi at det er mange som legger inn entusiastiske vurderinger av sine fastleger, men som kanskje ikke gjør det så mye enklere å velge fastlegen. Her er noen tips til hva som kan hjelpe andre i valget av ny lege når de flytter til et nytt sted:

Tenk på hva du ville vite om du var ny i byen og lurte på hva de ulike legene var spesielt interessert i eller flink til? Har for eksempel legen din en spesiell interesse av lungemedisin eller er hun/han dyktig på oppfølging av svangerskap? Kan legen språk eller har utstyr som ikke andre legekontor har?

Vi ser frem til flere konstruktive innspill som kan hjelpe andre å bytte fastlege. Og venter spent på hvem som passerer Fredrikstad først...