Epostverifisering og ny forside

Vi har i dag innført epostverifisering for brukere som ønsker å legge inn vurderinger av leger. Dette innebærer at alle som vil legge inn en vurdering må oppgi en epostadresse. De får så en epost tilsendt og må klikke på en lenke for å godkjenne vurderingen. Eventuelle tidligere vurderinger skrevet om samme legen fra samme epostadresse vil bli fjernet samtidig med at den nye vurderingen blir publisert.

Bakgrunnen for innføring av epostverifisering er todelt. For det første er dette et ledd i vårt kontinuerlige arbeid med å bekjempe falske vurderinger. Dette har vært et begrenset problem til nå, men vi har nulltoleranse for falske vurderinger og ønsker å holde siden helt fri for slike. Epostverifisering vil bidra til dette og vil også gjøre at arbeidet med å moderere innhold i større grad kan automatiseres.

En annen fordel med epostverifisering er at vi kan kontakte brukere som legger inn vurderinger. Vi opplever en del tilfeller av vurderinger som er godt skrevet, men som på ett lite punkt, gjerne mot slutten av vurderingen, er i strid med våre retningslinjer. Inntil i dag har vi ikke hatt noen annen mulighet enn å avvise disse vurderingene. Fremover vil vi nå kunne kontakte disse brukerne og gjøre dem oppmerksomme på at den er i strid med våre retningslinjer. Brukere vil så kunne omformulere vurderingen slik at den kan bli publisert.

Vi forsikrer alle brukere om at vi selvfølgelig ikke vil dele epostadresser med tredjeparter, inklusive, naturligvis, legen som er omtalt.

Vi har også nylig lagt ut en ny forside som vi håper er litt mer livlig og fargerik enn den tidligere forsiden.

Vi håper epostverifisering og ny forside faller i smak. Har du innspill eller kommentarer til disse endringene, så vil vi veldig gjerne høre fra deg. Send oss i så fall en mail på post@legelisten.no.