1 million besøk

I går kveld passerte vi én million besøk på Legelisten.no. Som mange kanskje vet ble siden lansert i slutten av mai i fjor og den enorme interessen siden har fått har overgått alle våre forventninger. Det er tydelig at siden fyller et behov blant pasienter som er på utkikk etter en ny fastlege.

Tjenesten er i stor grad skapt av våre brukere, som har skrevet vurderinger av sine fastleger. Med omtrent 20 000 publiserte vurderinger er det nå i snitt cirka 5 vurderinger per lege. På sikt håper vi naturligvis at dette tallet vil stige, slik at de som skal bytte fastlege får et enda bedre grunnlag når de skal velge.

Litt over en tredjedel av besøkene er fra Oslo, mens resten er godt fordelt utover resten av landet. En typisk bruker er på Legelisten.no i litt under fire minutter og er innom ca. 7 sider.

Vi registrerer også at nettportalen som Helsedirektoratet har laget, www.helsenorge.no, brukte litt over ett år på å passere 1 million besøk. Vi synes det er litt morsomt at Legelisten.no, som er skapt med betydelig færre skattekroner, men trolig betydelig mer pasientengasjement, har passert én million besøk raskere enn det helsenorge.no gjorde. Vi takker alle våre brukere for et enormt engasjement, og for at dere har vært med å skape en tjeneste som hver uke hjelper tusenvis av nordmenn med å finne en ny fastlege.