Hurra, vi er 1 år!

For temmelig nøyaktig ett år siden postet vi vårt første blogginnlegg med overskriften: Hurra, vi er live!

Nå har det gått ett år og hva har skjedd i året som har gått? Her er noen høydepunkter:

• Over 20 000 publiserte pasientvurderinger (nesten 5 i snitt for hver eneste fastlege!)
  • Over én million besøk og 600 000 unike besøkende. Det betyr at over 10% av Norges befolkning har vært inne på siden.
  • Medieomtale i NRK (TV, radio, nett), VG, Aftenposten, Dagens Næringsliv og mange andre medier.

Selv om dette er hyggelige og store tall, så er det alle de positive tilbakemeldingene vi får fra folk over hele landet som varmer mest. Vi håpet at tjenesten skulle dekke et behov blant folk, og det har den åpenbart gjort.

Noen har kritisert Legelisten.no for å være en gapestokk der misfornøyde pasienter kan henge ut legen sin. Ett år etter lansering føler vi det er riktig å ta en fot i bakken og se om det er hold i denne kritikken. Hva er status etter 20 000 vurderinger? Jo, faktisk er ca. 80% av alle vurderinger positive. En gapestokk? Vi vil heller påstå at Legelisten.no er den nettsiden i Norge der fastleger får mest skryt av sine pasienter.

Ett år er også et godt tidspunkt å stille seg spørsmålet: Hva er veien videre? Hvordan skal vi videreutvikle tjenesten? Har du innspill og tips om dette, så hører vi gjerne fra deg. Send oss en epost på post@legelisten.no, da vel!

Hilsen,

Roger, Alex og Lars Haakon