Finn en urolog på Legelisten.no

Nå har vi lagt til denne lille, men viktige, gruppen spesialistleger her på Legelisten.no. Urologi er en medisinsk spesialitet som tar for seg sykdommer i urinveiene hos både menn og kvinner, og de mannlige kjønnsorganer.

Oversikt over urologer i Norge finner du her.

Hvis du har besøkt en urolog, så er det til stor hjelp for andre om du deler din erfaring ved å skrive en vurdering. Søk opp urologen her, klikk på urologens navn i søkeresultatet og når du er på urologens profilside klikk så på den blå knappen som heter «Ny vurdering».

Jeg finner ikke urologen jeg har gått til i listene deres?

Send oss da en epost til post@legelisten.no med urologens navn og evnt. klinikk, så skal vi få oppdatert oversikten.

Hva er forskjellen på «offentlige» og «private» urologer?

Når man skal velge urolog er det viktig å vite om man ønsker å gå til en privat eller offentlig urolog. Her er de viktigste forskjellene:

• Offentlige urologer  : dette er urologer som har avtaler med helseforetakene og således er offentlig subsidiert. For å gå til en offentlig urolog MÅ du ha henvisning fra fastlegen eller en annen lege. På grunn av den offentlige subsidieringen vil egenandeler pasienten betaler som oftest være ganske begrenset. Offentlige urologer kan ha relativt lange ventetider.
  • Private urologer: dette er urologer som ikke har avtaler med helseforetakene og hvor pasienten betaler hele regningen selv. For pasienten er det altså mye dyrere å gå til en privat urolog enn en offentlig. Til gjengjeld trenger man ikke henvisning og ventetiden er som oftest kortere.

Finner du noen feil eller har du forslag til hvordan vi kan forbedre tjenesten? Send oss en epost til post@legelisten.no.

Og sist, men ikke minst: hjelp oss å velge hvilken type spesialistleger vi skal legge ut neste gang ved å delta i vår avstemming.