Blogg

Blogg

Fra flyktning til tannlegegründer: Intervju med Amjad Hosseini

Han er født i Irak, flyktet til Iran som ett-åring og flyktet videre til Sverige som 20-åring. Nå, 38 år gammel, driver han Oslo Tannlegesenter, en av de største tannklinikkene i hovedstaden, og har vært med å starte opp en rekke andre klinikker.

Hvordan har hans oppvekst påvirket ham som menneske og tannlege? Hva er det som driver ham og hva er visjonen videre? Legelisten.no møtte Amjad Hosseini på kafeen Sjakk Matt i Oslo for finne ut av dette og mer.

Du ble født i Karbala i Irak, men dine forfedre var fra Iran. Din far og ...

Tannleger på topp: Intervju med Roberto Plascencia og Raquel Galetto-Plascencia

For over 15 år siden kom et ungt tannlegepar fra Mexico til Norge. I dag driver de egen klinikk på Bislett i Oslo. De er rangert som nummer 1 på Legelisten.no, ikke bare i Oslo, men i hele Norge.

Hva fikk dem til å komme til Norge og hvordan har de klart å komme på topp av Legelisten.no? Vi har intervjuet tannlegeparet på Bislett for å bli bedre kjent med tannlegene Roberto Plascencia og Raquel Galetto-Plascencia.

Dere kom til Norge fra Mexico i år 2001. Hva var det som fikk dere til å komme hit?

...

Har du funnet en god lege eller tannlege via Legelisten.no?

I så fall kan du hjelpe oss. Vi ville satt stor pris på om du sender en epost til Datatilsynet og forteller hvordan brukervurderingene på Legelisten.no har vært til nytte for deg, slik at de forstår hvorfor Legelisten.no er nyttig for pasienter i hele Norge. Vi vet at dette er et følelsesladet tema for mange, så glem ikke å være saklig og høflig i formen.

Send dette til postkasse@datatilsynet.no

Bakgrunn

I løpet av årene Legelisten.no har eksistert, har vi mottatt relativt få forespørsler om å bli fjernet fra nettstedet eller reservert mot vurderinger. Likeså hadde ...

Informasjon til leger som har bedt om å få reservere seg mot vurderinger

Legelisten.no ønsker å informere leger som har kontaktet oss den siste tiden med krav om å få bli reservert mot vurderinger på Legelisten.no om at Datatilsynet har innvilget oppsettende virkning på pålegget om reservasjonsrett.

Dette innebærer at virkningen av den delen av Datatilsynets vedtak som omhandler at leger skal ha en reservasjonsrett er utsatt frem til utfallet av klagebehandlingen.