Blogg

Blogg

Visning av ledige plasser på helsenorge.no

De siste dagene har en del brukere kontaktet oss etter å ha lagt merke til at vi på Legelisten.no viser 0 ledige plasser på en fastlege, mens den samme legen vises med ledige plasser på helsenorge.no. Her virker det jo som om våre tall er feil, og at brukere av varslingstjenesten vår ikke har blitt varslet slik de skulle.

Helsenorge.no informerer selv, på denne siden, om at de har noen utfordringer rundt visning av ledige plasser og i alle tilfellene vi har sett på så langt er det faktisk våre tall som er korrekte.

Dersom du har ...

Noe avvik i antall ledige plasser på fastlegene

HELFO's nye system for fastlegeordningen ble lansert 7. juni på helsenorge.no. På grunn av påfølgende nødvendige oppdateringer av våre systemer, så vil det de nærmeste dagene kunne være noe avvik mellom antallet ledige plasser som vises på legelisten.no og HELFO's offisielle tall.

Vi beklager ulempen dette medfører, men lover å komme tilbake med en enda bedre løsning enn tidligere!

Vi har lagt til psykiatere

En psykiater er en lege med godkjent videreutdanning i psykiatri. Psykiatri er læren om psykiske lidelser og behandlingen av disse. Vi har nå lagt til avtalespesialistene og de psykiaterne som arbeider privat.

Se oversikten over psykiatere her

Se oversikten over barne- og ungdomspsykiatere her

Jeg finner ikke spesialisten jeg har gått til i listene deres?

Kontakt oss med spesialistens navn og evnt. klinikk, så skal vi få oppdatert oversikten.

Hva er forskjellen på «offentlige» og «private» spesialister?

Når man skal velge spesialist er det viktig å vite om man ønsker å gå ...

Tenk deg om før du publiserer dine frustrasjoner

Å ikke få den behandlingen man forventer hos fastlegen kan være både skuffende og frustrerende. Situasjoner som våkenetter med syke unger, feber og fortvilelse kan i tillegg tære på tålmodigheten og gjøre terskelen for det vi finner oss i lavere enn normalt. Da kan det være mye god terapi i å skrive ned akkurat hva du føler og mener om både lege og legesenter. Gi den sure sekretæren den tilbakemeldingen hun fortjener! Fortell hele verden at legen er mer opptatt av computeren sin enn stakkars lille meg som har det så fælt!

Skriv gjerne av deg sinnet. Et godt ...

Stadig flere finner legen sin på Legelisten.no

Det er lenge siden vi har skrevet noe om trafikken til siden, og for mange av dere er det nok heller ikke så interessant. Når vi nå velger å gjøre det, skyldes det at vi forrige måned nådde en liten milepæl som vi synes fortjener litt oppmerksomhet.

200 000 brukere besøkte Legelisten.no 280 000 ganger i januar, og dette er første gang i Legelisten.no's historie har vi satt besøksrekord i en måned der vi ikke har hatt nevneverdig mediaoppmerksomhet.

Tjenesten er i stor grad skapt av dere brukere, som har tatt dere tid til å vurdere deres fastleger, tannleger ...