Blogg

Blogg

Tenk deg om før du publiserer dine frustrasjoner

Å ikke få den behandlingen man forventer hos fastlegen kan være både skuffende og frustrerende. Situasjoner som våkenetter med syke unger, feber og fortvilelse kan i tillegg tære på tålmodigheten og gjøre terskelen for det vi finner oss i lavere enn normalt. Da kan det være mye god terapi i å skrive ned akkurat hva du føler og mener om både lege og legesenter. Gi den sure sekretæren den tilbakemeldingen hun fortjener! Fortell hele verden at legen er mer opptatt av computeren sin enn stakkars lille meg som har det så fælt!

Skriv gjerne av deg sinnet. Et godt ...

Stadig flere finner legen sin på Legelisten.no

Det er lenge siden vi har skrevet noe om trafikken til siden, og for mange av dere er det nok heller ikke så interessant. Når vi nå velger å gjøre det, skyldes det at vi forrige måned nådde en liten milepæl som vi synes fortjener litt oppmerksomhet.

200 000 brukere besøkte Legelisten.no 280 000 ganger i januar, og dette er første gang i Legelisten.no's historie har vi satt besøksrekord i en måned der vi ikke har hatt nevneverdig mediaoppmerksomhet.

Tjenesten er i stor grad skapt av dere brukere, som har tatt dere tid til å vurdere deres fastleger, tannleger ...

Ledigvarsel, nå med kortbetaling

Vi har lenge tilbudt en ledigvarslingstjeneste, der du kan få en SMS når fastlegen du ønsker deg får ledig plass på sin liste.

Frem til nå har det kun vært mulig å betale for denne tjenesten med SMS, noe som har vært kjedelig for de som av ulike grunner ikke ønsker å benytte telefonregningen til å betale for slike tjenester. For eksempel at man har telefonabonnement betalt av arbeidsgiver.

Det bestemte vi oss for å gjøre noe med, dermed kan du velge om du ønsker å betale med SMS eller med kort. Send oss gjerne en epost på post@legelisten.no om ...

Myndighetene advarer mot fastlegebytte-svindel

Helsedirektoratet gikk i går ut og advarte mot nye svindelnettsteder som tar godt betalt for å gjennomføre fastlegebytte.

Etter å ha blitt spurt om dette, ønsker vi å presisere følgende: Vi har ingen forbindelse med de aktuelle nettstedene. Vi håper at dette ikke vil gå ut over legitime fastlege-relaterte tjenester som Legelisten.no og vår konkurrent leger.no.

Ingen venteliste for bytte av fastlege

På legelisten tilbyr vi en tjeneste der du kan bestille varsel på sms om når legen du ønsker deg får ledige plasser. Noen av våre brukere misforstår og tror at de melder seg på en venteliste når de benytter varslingstjenesten vår, men det er dessverre ikke tilfelle. Det er faktisk ikke mulig å melde seg på noen venteliste for å få fastlege.

Fastlegeordningen fungerer slik at når en lege får ledige plasser skjer tildelingen etter "først til mølla"-prinsippet, så her gjelder det å følge med og være tidlig ute for å sikre seg en plass. Vår varslingstjeneste ble utviklet ...