Blogg

Blogg

Mange innkomne vurderinger fører til noe ventetid

Som følge av medieoppmerksomhet de siste par dagene, spesielt oppslagene på NRK (TV, radio og nett) har vi fått inn et stort antall vurderinger fra brukere over hele Norge.

Da vi går gjennom alle vurderinger for å forsikre oss om at de er i henhold til våre retningslinjer, vil det derfor dessverre ta litt tid før innkomne vurderinger blir lagt ut.

Vi takker for den overveldende responsen, og beklager at dette medfører noe ventetid.

Hvor gammel er legen? Vi gir deg svaret!

Vurderer du å bytte fastlege og ønsker en fastlege i en spesiell aldersgruppe? Nå kan Legelisten.no hjelpe deg med dette også.

Som vi skrev i forrige blogginnlegg, jobber vi stadig med å få tak i og legge ut mer informasjon som vi tror kan være interessant for brukere som vurderer å bytte fastlege.

Ett første skritt i denne retningen presenterer vi altså nå: vi har nå lagt ut informasjon om hvor gammel, eller ung, hver enkelt fastlege er. På hver enkelt fastleges profil er nå legens alder oppført. Bildet under viser hvor på legeprofilsiden alder vises.

I tillegg ...

Når offentlige tjenester ikke er gode nok

Legelisten.no ble født ut av frustrasjon over hvor lite brukervennlig den offentlige tjenesten for å bytte fastleger er. Ut fra alle tilbakemeldingene vi har fått så langt, og ikke minst all trafikken og de tusenvis av vurderingene som er lagt inn, så tror vi, i all beskjedenhet, at det er mange som synes tjenesten er ganske så nyttig.

En skulle da tro at det offentlige ville ønsket en tjeneste som vår velkommen. Når noen private, helt gratis for det offentlige, lager en tjeneste som fyller et tomrom som det offentlige har etterlatt seg, så synes vi egentlig at det offentlige burde applaudere.

Og ...

Kvinner mest fornøyd med mannlige fastleger

Nå som vi etterhvert har fått et stort antall vurderinger, begynner det å bli interessant å gjøre noen dykk ned i dataene våre. En del av funnene synes vi er såpass interessante at vi ønsker å dele dem med dere!

Som overskriften indikerer, begynner vi med en titt på snittkarakter vs. karaktergivers og legens kjønn. Ut fra de vurderinger der brukeren har valgt å oppgi kjønn ved innlegging av sin vurdering, får vi følgende diagram:

Tallene på undersiden er snittkarakter, på en skala fra 1 til 5, der 5 er best. Som vi også har sett tidligere: Folk ...

Hvordan skrive en god vurdering

Noe av det vi er mest opptatt av i Legelisten.no er vurderingene vi får inn fra våre brukere. For at denne nettsiden skal være mest mulig nyttig for de som er på utkikk etter en ny fastlege er det viktig at vurderingene på siden både er seriøse og mest mulig informative.

For å få til dette, så leser vi gjennom alle vurderinger som kommer inn. De fleste slipper igjennom og blir publisert, men noen avvises fordi de ikke er i tråd med våre retningslinjer. For å minimere sjansen for at din vurdering blir avvist, så tenkte vi å gi noen tips til ...