Kalfaret Legesenter DA

Kalfarveien 20 5018 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Kalfaret Legesenter DA

Litt hardhendt og ikke så god på å lytte

Lege: Asima Nazly Janjua Skrevet

Gikk hit for min første gynekologiske undersøkelse, og det var ikke en veldig god opplevelse. Jeg følte ikke at hun lyttet så godt, og at hun var litt hardhendt. Hun ga meg ikke noe tid til å få slappet av ordentlig, og det endte opp med å gjøre ganske vondt. Jeg opplevde at hun nærmest svarte på spørsmål for meg, og "overkjørte" meg litt da jeg forsøkte å forklare mine opplevelser - det virket litt som om hun hadde "bestemt seg" for hva som var galt uten å høre på mine innspill. I en såpass sårbar situasjon skulle jeg ønske det ble gjort litt mer for å trygge meg, og få meg til å føle meg mer komfortabel. Endte opp med å gå derfra med en ekkel følelse.

Det skal likevel sies at jeg stoler på hennes medisinske vurdering, og jeg tror at hun foretok en ordentlig undersøkelse.

Flink og sympatisk lege

Lege: Knut-Arne Wensaas Skrevet

Wensaas er en faglig dyktig og sympatisk lege. Han tar pasienten på alvor og føles trygg å henvende seg til. Jeg har hatt Wensaas som fastlege lenge og har ingen planer om å bytte.

Dårlig til å lytte og manglende kompetanse

Lege: Asima Nazly Janjua Skrevet

Jeg oppfatter Asima som lite flink til å lytte til hva jeg faktisk sier. Vil virkelig ikke anbefale henne som fastlege.

Hvis du ønsker å føle deg trygg, sett og hørt, så er det lurt å unngå Asima. Spesielt ved svangerskap, der mangler hun dessverre en god del kunnskap og kompetanse, og interesse for å finne utav ting.

Ved blodprøver eller andre prøveresultater, videresender hun bare analysen uten forklaring eller videre informasjon. Hun kan også glemme å ta blodprøver som du trenger å ta.

Her er det bare å styre unna.

Skuffet

Lege: Thomas Kolstad Antoniazzi Skrevet

Det er bra at Thomas virker engasjerende, men jeg forventer at det blir lyttet til det jeg sier. Noen ganger blir det så pass hastverk at det blir bortkastet av legetimen. Noen ganger føles det som at Thomas ikke bryr seg hvordan jeg har det, og plagene jeg har i dagliglivet.

For å si det rett ut så er jeg svært misfornøyd med Kalfaret Legesenter. Jeg ønsker å komme meg til en annen legesenter så fort som mulig.

Flink og rask

Lege: Thomas Kolstad Antoniazzi Skrevet

Liker Thomas veldig godt. Får alltid raskt time, og venter sjeldent spesielt lenge på å komme inn til timen.
For meg funker det godt at han er effektiv. Han tar seg likevel bedre med tid når jeg først har behov for det, og det er noe mer ´sensitivt` jeg har behov for å ta opp.