Regnbuen Legekontor

Vestre Kjennervei 2B 3420 Lierskogen

Siste vurderinger av behandlere ved Regnbuen Legekontor

Mer opptatt av regler enn min situasjon

Lege: Haakon Henningsen Midha Skrevet

Vært på en time, byttet fordi jeg trengte en lege nærmere Drammen og tenkte at siden han er ung ønsker han kanskje å lære om ting som ikke er så rett fram.

Har en kompleks situasjon med langtidssykemelding og har aldri møtt en lege som er så opptatt av regler og ikke spurte mer om min faktiske situasjon. Jeg er fortsatt ikke sikker på hva han prøvde å fortelle meg med alle reglene han snakket om. Følte meg ikke sett selv om jeg direkte sa hva jeg trengte for å føle meg trygg i situasjonen, fortsatte han å gjenta ulike regler for nav i stedet for å høre mer om min faktiske situasjon. Skal bytte med en gang og håper jeg ikke må snakke med han mer.

Styr unna om du sliter med psykiske plager.

Lege: Gard Bruset Skrevet

Dessverre en min tillit til Gard borte. Jeg opplever han som en god lege når det kommer til det fysiske; eksempelvis at du kommer med krykker pga et knekt bein for da er det forståelig du har vondt og trenger hjelp, men når det kommer til psykiske lidelser har jeg null tiltro til han etter flere erfaringer gjennom våre samtaler.
I samtaler opplever jeg at han handler ut fra sine egne personlige tanker og meninger rundt psykiske lidelser/plager og ikke som enhver profesjonell lege med kunnskap innen feltet.

Jeg har hatt timer hvor jeg nesten har måtte reise meg og gå da jeg gjentatte ganger har sittet med følelsen av at jeg ikke blir hørt eller tatt på alvor. Jeg får en leksjon på hvor feil jeg tar og mine plager blir minimalisert. Dette har gjort så jeg føler meg dårligere når jeg drar fra timen enn når jeg kom og at gruer meg til de kommende timene.

Jeg kjenner meg igjen i det som er skrevet i anmeldelser her at Gard har en «ta deg sammen og gjør noe med det» holdning. Noe som de fleste med psykiske plager vet er lettere sagt enn gjort.

Han tar ikke særlig hensyn til råd og anbefaling fra terapeut/spesialist mtp diagnoser og fremtidig behandling/oppfølgning.

Min erfaring er at hvis Gard havner i en situasjon under samtalen hvor han merker han tar feil og jeg som pasient har rett så har han valgt å heller avslutte samtalen eller bytte tema for å unngå å svare eller innrømme feil. Jeg sitter med oppfatning at det er minimal selvinnsikt eller at han er for stolt til å innrømme feil.

Opplever han særdeles vanskelig rundt sykemelding som omhandler psykiske plager. Som han fortalte meg under en time hvor jeg satt å holdt igjen tårer var det at etter hans menings burde ikke leger hatt noe med sykemeldinger å gjøre.
Det blir å bytte lege etter anbefaling fra terapeut.

Tusen takk!!

Lege: Haakon Henningsen Midha Skrevet

Har hatt mange leger gjennom årene, men endelig truffet en lege som virkelig lytter, er interessert, og gir meg den hjelpen jeg trenger. Gikk til Haakon etter sterke strålesmerter i skulder. Ingen andre behandlere klarte å hjelpe meg. Haakon forstod fort hva det var, og kun 2 dager etter legetimen var smertene borte! Ikke hatt plager siden. Fantastisk dyktig lege!! Hver visitt hos han er en glede:-) hilsen mann 46

Flott lege - dessverre med en dårlig vikar (sept.’20-juli’21)

Lege: Gard Bruset Skrevet

Jeg og mine barn har hatt Stig i mange år. Da Gard kom inn og jeg fikk vite hans utplasseringnger under utdannelsen byttet vi til han. Flott og lyttende lege. Har de siste 5 årene hatt store utfordringer med helsen og de 3 siste årene hatt kontakt med lege opptil 1 gang i uka. Hadde god tro på at Gard sin vikar skulle innfri etter at vi til og med hadde møte med Gard, vikarlege og meg selv. Dessverre falt både forståelsen, vennlighet og kompetanse gjennom ganske fort hos vikaren og jeg måtte bytte fastlege i januar ‘21. Håper å kunne komme tilbake til Gard, og at de vet hvor dårlig vikaren var og at de ikke tar han inn igjen.

Så der....

Lege: Gard Bruset Skrevet

Opplever en smule dårlig kamuflert forakt for meg som pasient, dame på 50 + med angst, depresjon og ingen spesifikk spennende diagnose. Går fra legebesøket med en dårlig følelse der han like gjerne kunne ha sagt ...» ta deg sammen «...