Regnbuen Legekontor

Vestre Kjennervei 2B 3420 Lierskogen

Siste vurderinger av behandlere ved Regnbuen Legekontor

Flott lege for både barn og voksne

Lege: Gard Bruset Skrevet

Jeg har hatt Gard som vikarlege når det ikke har vært ledig hos Stig, som også er lege på Regnbuen. Det har vært en så bra erfaring at han nå er fastlege for mine barn, og der er han utrolig flink. Så god til å få dem til å føle seg trygg, og han tar både dem og oss på alvor. Veldig flink til å ta kontakt med, eller henvise til spesialist. En annen grunn til å benytte Regnbuen er fantastiske Ann Helen som tar deg imot med et smil, både på tlf og når du kommer dit. Lytter, forstår og hun også er utrolig god med barn. Jeg har nå hatt Stig som fastlege i 25 år, og ser frem til like mange med sønnen hans Gard.

Trygg og meget kunnskapsrik

Lege: Stig Ando Bruset Skrevet

Villig til å prøve nye ting og har stor kunnskap om behandlinger. Utstråler trygghet og har et stort kontaktnett.

Opplever fastlegen som arrogant

Lege: Gard Bruset Skrevet

Opplever han til tider som småarrogant og sta. Henvisning er ikke noe han ser ut til å foreta seg ofte, med mindre pasienten har et veldig godt argument for hvorfor. Har til nå ikke opplevd god nok oppfølging med tanke på blant annet svarprøver som gir indikasjon på at man burde medisineres(ikke alvorlig, men feks dersom man har lite av et stoff). Dette måtte jeg selv følge opp og spørre om, samt purre på resept. Anbefaler ikke fastlegen per nå. Mulig han trenger noen års erfaring til, men i mellomtiden bytter jeg til noen andre.

Hei. Dette er dr. Gard Bruset som svarer.

Det er leit at du hadde denne opplevelsen i ditt møte med meg. Jeg håper derfor at vi kunne sette av tid til en prat der vi går igjennom hva som gikk galt under konsultasjonen og hvordan vi kan sørge for at du føler deg godt ivaretatt hos meg og hos Regnbuen Legekontor.

Er det slik at du ønsket en henvisning til spesialist og ikke ble møtt på dette? Vi fastleger skal vurdere om en pasient bør henvises til spesialist og finner jeg at det er behov for dette så henviser jeg. Det er dog mange tilstander som godt kan ivaretas i allmennpraksis, eventuelt kan mye av utredningsarbeidet skje via fastlegen, før man henviser videre.

Når det gjelder prøvesvar har jeg for rutine å sende svar til alle pasienter med min vurdering av prøvesvaret. Om man trenger behandling eller ikke er ikke alltid like sort/hvitt å vurdere og pasienten burde involveres i en slik avgjørelse.

Vi har gode rutiner for å fornye resepter via internett. Dette er enkelt og gratis for pasientene som logger seg inn via besøklegen.no. Hvis det har skjedd en glipp i ditt tilfelle er det selvsagt beklagelig.

Jeg ønsker å ta denne typen tilbakemelding på alvor, men da legelisten.no er anonym har jeg ingen mulighet til å vite hvem som har skrevet denne anmeldelsen eller hvilken konsultasjon som ledet til dette. Jeg håper at du vil ta kontakt.

Besvart av Gard Bruset

Tilgjengelig og dyktig

Lege: Gard Bruset Skrevet

Gard Bruset er vår nye familielege, og vi er veldig fornøyd. Han er oppriktig opptatt av hele mennesket, og tar seg tid til å høre. Vi har fått profesjonell hjelp både i vanlige konsultasjoner og på e-konsultasjoner. Dette er et supert ekstratilbud, når man ikke kan komme seg til lege. Til og med tenåringen i familien synes nå det er greit å gå til lege. Anbefaler han på det varmeste. Han er ganske ny som lege, og har derfor mange ledige plasser.

Kunnskapsrik og hyggelig

Veldig dyktig lege!
Godt i imøtekommende og sikker i det han gjør. Tar seg godt med tid til å undersøke deg og forsikrer alltid at du også får med deg alt av det som trengs å vite.